FitnessBlogger program: Eszter - 9. hét

Ez a hét izgalmasra sikeredett minden téren.

Hétfőn Mimivel edzettem. Új elemként a bolgár guggolással ismertett meg, először nagyon nehezen tartottam meg az egyensúlyom, de a többedik szettnél már egészen belejöttem. Másnap pihenőnapot tartottam. Szerdán futni mentem a Városligetben, zergezargató hideg volt, 2 réteg nadrág, 3 réteg felső, nem fáztam és jól is esett. Csütörtökön az iskolában maradtam ott, Mimi edzéstervét követtem, alaposan lefáradtam, de élveztem.
Pénteken páromékhoz utaztunk, így a hétvégi edzést meg tudnám magyarázni, ha elmaradt volna, de nem így történt. Kiderült, hogy páromnak van otthon egy kb. 6 kg-s súlyzója, és a kisszobában sikerült némi rendezkedéssel elég (1,5 x 1,5 m) helyet teremteni magamnak az edzéshez, találtam egy tornaszőnyeget is. Az otthoni edzéstervből összeállítottam egy olyan verziót, amiben a rendelkezésemre álló súlyzót is tudtam hasznosítani. (A súlyzót úgy mértem le , hogy először ráálltam a mérlegre nélküle, majd vele és elvégeztem a kivonást, ahhoz nagy volt, hogy magában le tudjam mérni. Tudnom kellett mekkora, hiszen a gyakorlatok megválasztásában a súly szerepet játszik.)

Az utóbbi időben nem iszom elég folyadékot, ez ellen megtaláltam a megoldást. Számtalan olyan okostelefonra letölthető applikáció létezik, mely megadott időközönként figyelmeztet, hogy ideje inni. A “Water Your Body”-t választottam, jópofa, könnyen kezelhető és hatékonynak is bizonyult. 

water.jpg  egységek.jpg

Az étkezés terén folytattam a felfedező tevékenységet, életemben nem ettem még naspolyát és biztosan nem gyakran teszem magamtól, de legalább tudom, milyen. Azért később még adok majd neki egy újabb esélyt. Többször előfordult, hogy ami első kóstolásra egyáltalán nem ízlett, az a többediknél már tetszett. Ennek az a magyarázata, hogy a kevesebb cukorfogyasztás következtében megváltozott az ízérzékelésem, az is előfordul, hogy valamiből túl érettet vagy éretlent kóstolok elsőre, így egyetlen alkalom alapján nem írom le azt, ami nem volt szimpatikus. A héten újabb köretféleséget próbáltam ki, a gerslit, vagyis a hántolt árpát. Nagyon finom és meglepően laktató, igaz kétszer tovább kell főzni, mint a rizst. Párom édesanyja a hétvégén pisztrángot sütött, ha tudtam volna, hogy ez ilyen isteni, már rég rajta lett volna a kedvenceim listáján. Nagyon szálkás, de megéri a macerát.

gersli4.jpg

A hétvégi étkezésem lehet hogy mennyiségében több volt a szükségesnél, de a fehérjebevitel elérte az optimális mennyiséget. Minden étkezésnél igyekeztem a kevésbé nehéz fogások közül választani, a bevásárlásnál pedig egy adag túrót is beszereztem, akkor még nem tudtam, mi lesz a hétvégi menü. 

Párom anyukájától és a nagymamától minden alkalommal meghallgatom, hogy “szörnyen” nézek ki, ne fogyjak már többet. A súlyom persze ugyanannyi, csak a testösszetételemben történt változás, de ez így télen a sok vastag holmiban számukra nem érzékelhető, hiába mondom, hogy nem fogytam. Most már inkább azzal nyugtatom őket, hogy nagyon jól érzem magam így, azt meg ők is látják, hogy eszem, arra nem foghatják.

Párom az otthoni edzésemet végignézte, sőt néha még számolt is nekem. Szerinte túl komolyan veszem és túl sokat edzem, meg túl izmos is vagyok. Eddig fogalma sem lehetett róla, miből áll egy edzés, mert sosem volt még jelen, így érte némi sokk, de előtte is ott a lehetőség, hogy változtasson. Azért örülök, hogy ez a hét is jól sikerült, mert sok embernek utazás alkalmával a megváltozott környezet megenhezíti az edzést és az étkezést, eddig ez nálam is így volt, most azonban sikerült megoldani, most már tudom, hogy nem lehetetlen.