Gesztenyés csillagkosárkák


Késő ősszel és télen nagyon népszerűek a gesztenyés sütik. Szerencsére napjainkban már az agyoncukrozott, gesztenyét alig tartalmazó püré alapok mellett natúr, illetve édesítőszeres gesztenyemassza is kapható, amit felhasználhatsz diétás sütik készítéséhez. Önmagában elég magas a szénhidráttartalma és elég tömény, de egy kis sovány krémtúróval lazábbá és fehérjedúsabbá teheted a masszát.


HOZZÁVALÓK

(12 sütihez)

A kosarakohoz:
60 g kókuszliszt
30 g zabpehelyliszt
30 g vaníliás fehérjepor (sűrű állagú kevert, vagy kazein)
10 g útifűmaghéj
50 g sovány krémtúró
1 nagy tojás
kb. 1 dl víz

A töltelékhez:
200 g sovány krémtúró
100 g natúr, vagy édesítőszeres gesztenyemassza
édesítő ízlés szerint (kb. 30 g eritrit)
10 g natúr kakaópor
rum aroma
fahéj, vagy mézeskalács fűszerkeverék
1 kk. konjac liszt (elhagyható)

Díszítés: kókuszreszelék, szeletelt mandula, kakaópor, fahéj…

ELKÉSZÍTÉS


A kosárkákohoz keverd össze a liszteket, a fehérjeport, az útifűmaghéjat, majd add hozzá a túrót, a tojást és egy kevés vizet. Gyúrd össze a masszát, ha szét akar esni, picit több folyadék kell, ha túl ragacsos, akkor útifűmaghéjjal segíthetsz rajta. Egy rugalmas, nagy gombócot kell, hogy kapj. Kicsit hagyd állni, majd oszdd 12 részre. Én úgy csináltam, hogy a nagy gombócot kettészedtem, majd a két kisebbet ismét két-két részre, ezekből rudat formáztam és 3-3 kb. egyenlő darabra vágtam őket.


Ezekből 12 kis gombócot formáztam és belenyomkodtam őket a csillag formákba. Akkor jó a tésztánk állaga, ha így, nyersen is viszonylag könnyen ki lehetne szedni a szilikon formából.
A kosárkákat 180-200 °C-os sütőben kb. 10-15 percig süsd. Ha elkezd pirulni a szélük, már jók.
A krémhez az összes összetevőt turmixold össze botmixerrel, vagy turmixgéppel. Ha túl sűrű, kis vízzel, ha híg, konjac liszttel javíthatsz az állagán.
A kész kosárkákat töltsd meg a gesztenyés-túrós krémmel, majd a tetejüket díszítsd pl. kókuszreszelékkel, vagy szeletelt mandulával.

Ha nincs csillag formád, egyszerű kosárka, vagy muffin formákban is mutatós sütiket készíthetsz.

1 db süti tápanyagtartalma: 67 kcal / 6 g fehérje, 7 g szénhidrát, 1 g zsír


A recept a Peak Girls oldalára készült.

Több hozzávalót jó áron tudtok megvásárolni a Biobolt.e-tárban az alábbi kuponkóddal.