Paleo banánkenyér

Nemrég vettem egy szilikon kenyérformát, gondoltam sokmindennek jó lehet, pl. darálthúsos kajáknak és akár az is lehet, hogy egyszer megpróbálok kenyeret sütni.
Az első próbálkozásom egy banánkenyér, ami finomra és puhára sikeredett, ráadásul a paleo étrendbe is illik, mert csak olyan liszteket használtam. Azért egy kis fehérjeporral kiegészítettem, de az is marhafehérje, tehát tejmentes is. :)
Ez csak egy alap tészta, ami természetesen dúsítható aszalt gyümölcsökkel, pl. mazsolával (én ki nem állhatom, így kizárt, hogy beletegyem, de amúgy illene bele), vagy mondjuk étcsokidarabkákkal (az már sokkal jobban hangzik :D).
Önmagában, teljesen natúran is finom - én csak úgy ettem, de el tudom képzelni pl. lekvárral, mogyorókrémmel, vagy édes túrókrémmel is.

HOZZÁVALÓK

  • 200 g banán (2 db)
  • 100 g szezámmagliszt
  • 50 g kókuszliszt
  • 50 g fehérjepor (az enyém karamellás-vaníliás marhafehérje)
  • 50 g mandulavaj (vagy más magból készült vaj, pl. a dió is nagyon illik hozzá)
  • 2 nagy tojás
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • ízlés szerint édesítő (nekem elég édes a banán és a fehérjepor, max. 1-2 ek. eritritet tennék hozzá)
  • 1 dl víz
  • rum aroma
  • fahéj

ELKÉSZÍTÉS

  1. A liszteket, a fehérjét, az édesítőt, a fahéjat és a szódabikarbónát összekeverjük egy tálban.
  2. A banánokat, a mandulavajat, a tojásokat, a vizet és rumaromát összeturmixoljuk.
  3. Összekeverjük a száraz és a nedves összetevőket, betöltjük a kenyérformába, majd kb. 160 °C-ra előmelegített sütőben lassan készre sütjük. Amikor aranybarna a teteje, készen van. Nem érdemes túl magas hőmérsékleten sütni, mert akkor csak a teteje ég meg, a belseje pedig nyers marad.
  4. Miután kicsit hűlt, kiborítjuk a formából és már szeletelhetjük is!


TÁPANYAGTARTALOM az egész sütiben: 1263 kcal / 94 g fehérje / 98 g szénhidrát / 61 g zsír
Én 16 szeletre vágtam, így 1 szelet: 79 kcal / 6 g fehérje / 6 g szénhidrát / 4 g zsír


Több hozzávalót jó áron tudtok megvásárolni a Biobolt.e-tárban az alábbi kuponkóddal.