Zablisztes-fehérjés mézespuszedli

Mostanában, a karácsony közeledtével elég sok sütireceptet nézegettem, és a jókat, könnyen megreformálhatókat kigyűjtöttem. Ez a családban talán a legrégebbi mézespuszedli recept, és nagyon megtetszett, mert egyrészt úgy voltak megadva a hozzávalók, hogy könnyedén tudtam a harmad részét venni (nem szoktam nagy adagokat sütni), másrészt nem is kell bele sokminden, kevés a zsiradék, a méz se sok, szóval király! :D A lisztet én részben zabpehelylisztre, részben fehérjeporra cseréltem, plusz adtam hozzá egy kis útifűmaghéjat a jobb állag elérése érdekében. Cukor helyett eritritet használtam, zsiradékként pedig kókuszzsírt, amiből eleve kevesebb kell, mint vajból. A fehérjeport most nevén kell nevezzem, mert ez az íz és szín tökéletesen passzol a receptbe: a Scitec olcsóbb marhafehérjéjéből a vanília-karamell. Én mással nem is próbáltam, mert ezzel nagyon király lett a süti és ezek után már mással nem is fogok kísérletezni mézespuszedlik terén. :) Ha valaki elkészíti másabb fajtával, várom a tapasztalatokat!



HOZZÁVALÓK

  • 100 g zabpehelyliszt
  • 50 g fehérjepor (karamellás-vaníliás marhafehérjét használtam, tökéletes ízt és színt ad neki)
  • 50-60 g eritrit
  • 10 g útifűmaghéj
  • 1 ek. méz (kb. 15 g)
  • 10 g kókuszzsír
  • 1 nagy tojás
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • mézeskalács fűszerkeverék ízlés szerint (vagy: fahéj, szegfűszeg, kardamom, szerecsendió, esetleg egy kis kakaópor)

ELKÉSZÍTÉS

Az összes hozzávalót összegyúrjuk: én egy viszonylag ragacsos, de jól formázható, nem szétesős gombócot kaptam.
Betesszük kb. ½ órára a hűtőbe, hogy kicsit szilárdujon. Utána jól belisztezett szilikonlapon vékonyra nyújtjuk. Fontos alá a liszt, mert ragad.
Tetszőleges formákat szaggatunk belőle, majd a maradékot mindig újra összegyúrjuk.
Nekem ebből a tésztamennyiségből mindig pont egy szilikonlapnyi sütim lett.
Ha közepes lángon, lassan sütjük puhább, ha forróbban, hirtelen, akkor ropogósabb sütit kapunk. A lényeg, hogy ha barnulnak, készen vannak.

Díszítés: az igazán fehérjés süti: sűrű állagú vaníliás fehérjeport pici vízzel és citromlével krémmé kevertem és habzsákba töltöttem. Ezzel dekoráltam a csillagokat. A sütiket a lekapcsolt, de még meleg sütőbe visszaraktam, így szépen megszáradt a díszítés. Nagyon jól néz ki, nem kell tojásfehérjével, porított édesítővel bíbelődni.
A szivecskéket nem díszítettem, de ilyen nagyobb formákra lehet pl. diót nyomkodni, ha fényes sütit szeretnénk, tojással is megkenhetjük.
A virágokat 85%-os olvasztott étcsokiba mártottam. Össz. 40 g csoki kellett a több, mint 30 sütire, szóval elég takarékosan megoldható. ;) Csokival is lehet mintákat alkotni, ha valakinek van türelme.

Az egész tészta tápanyagtartalma: 856 kcal / 48,2 g fehérje / 104,5 g szénhidrát / 24,2 g zsír
Forma mérettől függően átlag 30 db süti jön ki, így látjátok, 1 db a díszítéssel együtt is csak 30 kcal körül van. :)



2015-ÖS VERZIÓ


Idén részben Dia Wellness szénhidrátcsökkentett sütőlisztet használtam - bármilyen arányban keverve a zabpehelyliszttel jó volt, és a fehérjét részben a Biotech limitált kiadású mézeskalács íző Iso Whey Zerojára cseréltem.
Így is szinte ugyan olyan a végeredmény, mint tavaly.


2016


Két formát csináltam: mézit és szivecskéket. A fehérje az egyikben vegyesen Myprotein Carnipro és almáspités Biotech IsoWhey Zero, a másikban azt hiszem az utóbbi almás-karamellás Scitec fehérjével keverve. Szerintem így szárazabb lett... A liszt zab, a dísz pedig Peakes Yummy protein, ami fehérje máznak tökéletes. Tej- és tojásfehérje por keverék, amit nagyon sűrűre ki lehet keverni és szépen meg is szárad.





Több hozzávalót jó áron tudtok megvásárolni a Biobolt.e-tárban az alábbi kuponkóddal.