Új év - új élet(mód): Anita - program összefoglaló

Anita a 2014 január elején kezdődő Új év-új élet(mód) program egyik nyertese. 3 hónapig dolgoztunk együtt, a cél pedig a "nagy fogyás" (30 kg!!) utáni további formálódás, izmosodás és a maradék felesleg ledolgozása volt.
Anita számára nem volt ismeretlen az edzőtermek világa, ismerte a gyakorlatokat, állóképesség terén is haladónak számított már a program elején. Mint tudjuk, az utolsó pár gramm felesleg lefaragása talán a legnehezebb feladat, ennek ellenére azt hiszem, ez alatt a rövid idő alatt nagyon jó eredményeket értünk el! Anita erősebb, izmosabb lett és sikerült a "kényes területekről" is leadni néhány cm-t, mindezt koplalás nélkül, ésszerű táplálkozással (sőt, az első tanácsom az volt, hogy egyen többet, mint eddig!) és kemény, változatos edzésekkel.

Néhány kiemelkedő pillanat: a program elején Anita még idegenkedett a húzódzkodótól, de sikerült rávennem, hogy felugrásból felhúzza és megtartsa magát. Az első ilyen edzés után persze nem maradt el a brutális izomláz, de aztán a későbbiekben minden héten ott volt a tervben a gyakorlat és mostanra már jól megy! Biztos vagyok benne, hogy Anita hamarosan az igazi húzódzkodáshoz is megerősödik!
A program elején "klasszikus" konditermi súlyzós edzéseink voltak, aztán nagyjából a program közepétől két edzést pörgős, köredzéses jellegűvé tettünk, így egyszerre fejlesztettünk erőt, állóképességet. Egyre több "crossfites" gyakorlatot tanítottam Anitának és nagyon büszke vagyok rá, mert mindet kitartóan végigcsinálta, és itt kiemelném az utolsó programos edzésünket: 3 gyakorlatot párosítottam össze és 4 kör volt belőlük. Az első ilyen: 8 db thruster 20 kg-val, 15 db deadlift 20 kg-val és 15 db felülés volt. A 4 kört Anita pihenő nélkül lenyomta és utána még jött 2 hasonlóan durva gyakorlathármas, meg még egy ráadás. Ezt azért nem tudja bárki így végigcsinálni!


A kondicionális képességek fejlesztése mellett testösszetételben is pozitív változásokat értünk el: egyszerre sikerült izmosodni és zsírt veszteni szépen lassan, de tartósan és tarthatóan: az az 1 kg mínusz több kg mínusz zsírt jelent és valamennyi plusz izmot, hiszen cm-ben pont derékból, csípőből, combból sikerült fogyni, tehát az általában "kritikus" területekről.

Anita beszámolója:


"Nagyon örülök, hogy Mimi engem választott (többek között) és részt vehettem az Új év-Új életmód programjában. Így visszatekintve nagyon gyorsan eltelt ez a 13 hét....
Az étkezés részét Mimi nagyjából rám bízta, ugyanakkor rögtön az elején rávilágított, hogy keveset eszek. Ezen változtattam, egy ideig számoltam a tápértéket és kalóriákat (ezt csináltam már egy hosszabb időn keresztül korábban is) aztán már érzésre ettem. Nagyjából tudom az arányokat, főleg a fehérje bevitelre figyelek nagyon, hogy az mindenképp magas legyen. A paleo elveknek megfelelően a szénhidrátot alacsonyan tartom, és a reggeli zabkásán kívül csak gyümölcsből és sok-sok zöldségből pótlom. Nekem ez így nagyon bevált, kényelmes.
Egyáltalán nem hiányzik a kenyér, a péksütemény, tészták. Amikor anyukám sütijéről van szó, azért az egy elég erős csábító pont, de már ott is elég jó eredményeket értem el, mert cukor helyett édesítőt használunk, és ez már sokat jelent. Nekem a konyhában egyébként egyáltalán nincs cukor és liszt sem. Azt vallom, hogy ésszerűen kell táplálkozni, és ha ritkán előfordul melléevés az még nem a világ vége, avagy nem attól hízol el amit karácsony és újév közt megeszel, hanem amit újév és karácsony közt. A hétköznapokban nagyon figyelek rá, hogy mit eszek, és ha nassolni vágyom, az gyümölcs szokott lenni.


Edzések terén nagyon sokat segített Mimi. Mind azáltal, hogy a gyakorlatok kivitelezését helyretette, másrészt úgy gondolom, hogy egyre nehezebb gyakorlatokat tett az edzéstervekbe. Számomra nagyon érezhető volt a fejlődés, az erőnlétem sokszorosára növekedett az elmúlt hetek alatt. Látszanak az izmaim, imádok tükör előtt edzeni :) Szépen kikerekedett a vállam és a popsim is! Ami számomra meglepő volt, hogy hajlékonyabb is lettem. Régen számomra elképzelhetetlen volt, hogy megérintsem az ujjaimmal a cipőm orrát, és pár hete ez is sikerül :) Ebben biztosan része van az időközben beiktatott jógáknak is, de azért nagyrészt nem jógával foglalkoztam, nem ennek tulajdonítom. Eleinte úgy gondoltam, hogy heti egy kardió bele fog férni a programba, aztán a térdfájásom ennek keresztbe tett, és egy pár hete nem erőltetem a futást. Alapvetően nem is bánom annyira, mert a súlyzós edzéseket sokkal jobban szeretem. A heti 4 súlyzós edzés mindig nagyon változatosan volt megalkotva, látszott rajta, hogy Mimi sok energiát fektetett bele. Általában két pörgős szuperszettes edzés volt, és kettő a hagyományosabb fajtából. A közös edzések alkalmával közelebbi ismeretséget kötöttem a sparrowbaggel, (amin még mindig nincs jó fogás :D ) és volt egy pár G-Flexes óra is, mindkettőt élveztem :)


A strandformám még nem tökéletes, pocaktájékon maradt lefaragni való, de azért nagyon meglepődtem, mikor a centizésre került a sor. Mérlegre többször is álltam a program alatt, időnként elkeseredtem, mert a kilók csak nem akartak fogyni, de azért ez nem szegte kedvemet sosem. Szóval derékból -5 cm, nekem nagyon tetszik :) Popsiról és combból is faragtam pár centit, és a vádlim is vékonyabb lett, aminek nagyon örülök, mert olyan vádlim van mint egy testépítőnek... A hátamon szépen kezdenek kirajzolódni az izmok, a karom sem löttyedt már :) Összességében elégedett vagyok, és tudom, hogy van még hova fejlődni :)

Nagyon köszönöm Miminek a lehetőséget, a sok figyelmet, időt és energiát amit rám fordított! Sok sikert és kitartást kívánok a tavaszi program résztvevőinek :)

Anita"

Ehhez már csak annyit fűznék hozzá, hogy csak így tovább! Ha Anita ilyen kitartóan folytatja az edzéseket, biztos vagyok benne, hogy eléri, amit szeretne, és természetesen a későbbiekeben is számíthat rám, ha segítségre van szüksége az edzésben.

Anita blogbejegyzései: