Tavaszi megújulás program: Virág - 1. & 2. hét


Sziasztok!:) A Tavaszi megújulás program elmúlt két hetéről szeretnék röviden beszámolni.

Ezúton is köszönöm a lehetőséget és leírhatatlanul boldog voltam, hogy a szerencsés kiválasztottak közt szerepelhetek.

A program megkezdése előtt személyesen konzultáltam Mimivel. Abban állapodtunk meg, hogy hetente 2 alkalommal fogunk együtt edzeni, illetve felmérte az étkezési szokásaimat. Tartottam attól, hogy mit szól majd a „speciális” étrendemhez, de örömömre ez a későbbiekben nem fog problémát okozni.

Legalább másfél éve elhagytam a cukrot, lisztet, hidrogénezett növényi olajat és szeptember óta nem eszem gabonaféléket, tejtermékeket, hüvelyeseket. Amiket fogyasztok: állati húsok, zsírok, zöldségek, gyümölcsök, olajos magvak, tojás, halfélék és kókuszzsírt. Igyekszem kialakítani az étrendemet úgy, hogy edzés előtt, illetve utána is megfelelő táplálékot vegyem magamhoz és legyen elegendő energiám. Mimi edzés előtt a magas szénhidrát tartalmú ételek fogyasztását preferálja. Az én esetemben: gyümölcsök, olajos magok és edzés után a fehérjében gazdag étkezést. Tervezem, hogy a későbbiekben recepteket is közzéteszek egyes étkezéseimről.


Térjünk is vissza az edzésre. Az első pillanattól fogva Mimi nagyon kedves és segítőkész volt. Türelmesen megmutatta a gépek helyes használatát és a gyakorlatok pontos végrehajtását. Kissé félszegen, de boldogan kezdtem bele a közös munkába. A gyakorlatok előtt fontos a bemelegítés, ezért kb. 5 percet az ellipszis tréneren szoktam eltölteni, majd ezt gimnasztika követi. Elsősorban engedhetetlen, hogy az ember fizikailag, mentálisan is felkészüljön. Másrészt a test ízületei mobilizálva legyenek, sérüléseket megelőzzük és a testünk is jobban fog teljesíteni, hogyha fokozatosan nő a keringési, légzési rendszer terhelése.


Legelőször átmozgató edzést végeztünk, mely során az állapotomat is felmérte. Főleg a kitöréseket, a merevlábas felhúzást, a guggolásokat és a fekvőtámasz helyes kivitelezését vettük. Őszintén megvallva az első erősítés után nehezemre esett a járás és ezt követte még 4 nap izomláz.:) Bár régóta focizom egyesületben (NBII futsal) és mellette kisfiúkat, lányokat oktatok focizni, mégis kifogtak rajtam a láb gyakorlatok. Az edzésterv változatos, összetett és kezdetben minden egyes alkalommal a felsőtestet, lábakat is megmozgattuk. Különösen tetszik, hogy használunk különböző eszközöket. (Pl.: fitlabdát) Az alakformálástól kezdve zsírégetésre, testtartásjavításra, mélyizomerősítésre, alakformálásra is egyaránt kiváló, úgyhogy csak ajánlani tudom. Észre sem veszem és mégis több izmot tudok „játékosan” megmozgatni.

Különösen tetszik, hogy a leghatékonyabb edzésformát végezhetem és Mimi minden egyes alkalommal maximálisan támogat, tanácsokkal lát el.