Csokis-proteines "bukta muffin"


Volt már több lekvárral töltött, bukta szerű muffin receptem [ittitt és itt] , mert eddig mindig jól sikerültek és az egyik kedvenceim lettek. :) Nemrég kipróbáltam csokis tésztával is - ez is szuper lett!




HOZZÁVALÓK

(6 db szilikonos muffinformához)

  • 100 g zsírszegény túró
  • 30 g csokis fehérjepor (én kazeint használtam, ez azért jó, mert sok vizet felvesz)
  • 20 g zabkorpa
  • 20 g kókuszliszt
  • 20 g mandulaliszt
  • 20 g mandulavaj (vagy mogyoróvaj)
  • 10 g lenmagliszt
  • 10 g natúr kakaópor
  • 1 tojás
  • édesítő ízlés szerint
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • víz (kb. 1,5 dl)


Töltelék:
  • Cukormentes lekvár, összesen kb. 60 g (minden muffinba 1 teáskanálnyi)

Én most házi készítésű 100% szilva lekvárt tettema felébe, a másik felébe szintén házi, édesítővel készült baracklekvárt.
A sütik kalória- és szénhidráttartalma jelentősen csökkenthető, ha kalóriamentes lekvárral töltjük meg őket.


ELKÉSZÍTÉS




A sütőt melegítsd elő 150 °C-ra. Közben állítsd össze a tésztát: először keverd össze a liszteket, a zabkorpát, a proteinport és a szódabikarbónát.
Utána add hozzá a tojást, mandulavajat, túrót, és annyi vizet, amennyivel összekeverve egy kenhető, de sűrű és nem folyékony masszát kapsz. Ha a proteinportól nem elég édes, keverj bele ízlés szerinti mennyiségű édesítőszert (én eritritet használtam).
Minden muffinformába kenj 1-1 evőkanálnyi tésztát: az aljukat és a peremüket is töltsd ki vele, de a tészta kb. 1/3-a maradjon meg.
Kanalazz minden formába diétás lekvárt, végül fedd be a sütik tetejét a maradék tésztával.
Süsd kb. 30 percig, majd hagyd őket további 10-15 percig a lekapcsolt stőben állni.

Miután kihűltek, könnyen ki tudod őket venni a muffinformákból.
Hidegen is nagyon finomak!

Jó étvágyat!


Tápanyagtartalom 1 db muffinban:
126 kcal, 11,8 g fehérje, 14,4 g szénhidrát (ebből 4,9 g rost), 4,9 g zsír
(Kalóriamentes lekvárral 108 kcal és 8,8 g szénhdirát).


A recept eredetileg a Peak Girls oldalán jelent meg.

Több hozzávalót akciósan tudtok megvásárolni a Biobolt.e-tárban az alábbi kuponkóddal.
Ha még gyorsabban és egyszerűbben szeretnél muffint készíteni, próbáld ki a protein muffin mixet!