Paleo gyümölcsös-réteges süti


Korábban már feltöltöttem ennek a sütinek a túrós változatát és ígértem, hogy lesz paleo is.

A tésztában sokminden nem változott: a zabkorpát szezámmag lisztre cseréltem és adtam hozzá egy kis útifűmaghéjat is a megfelelő állag érdekében, a túrót pedig egy kevés kókuszkrémmel helyettesítettem.
A krém sokféle lehetett volna, de a legtöbb hozzávaló, ami erre alkalmas, túl zsíros én pedig olyan sütit akartam, aminek a tápanyagtartalma nagyjából ugyan az, mint nem paleo társáé. Így avokádós, vagy kókuszos krém helyett a gyümölcsöt egyszerűen egy sűrűbb fajta fehérjeporral turmixoltam össze és konjac liszttel (ez nálam újdonság, drága, ezért csak most mertem kipróbálni, de nem bántam meg, főleg, hogy 2-3 g kell belőle csupán) sűrítettem pudingos állagúvá. Ez így nem egészen paleo (mert a fehérjém tej + tojás alapú), de akinek nem fér bele, használjon marhafehérjét, tojásfehérjét - már ha porról van szó, vagy még jobb: tojásfehérje túrót. Ez utóbbi lenne az igazi, csakhogy én nem használom. Volt, mikor gyártottam, van is olyan receptem, de akkor külön kell foglalkoznom a tojássárgák felhasználásával... szóval macerás. Nekem egyszerűbb volt a fehérjepor, az van elég itthon. :)
Na, de nézzük a receptet.

HOZZVALÓK

(6 db szilikon formához)

A tészta:
  • 30 g makadámdióliszt
  • 30 g szezámmagliszt
  • 10 g holland kakaópor
  • 10 g útifűmaghéj
  • 20 g kókuszkrém
  • 1 közepes tojás
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • édesítő ízlés szerint (nálam 3 ek. eritrit)
  • kevés víz, max. 1 dl

A krémek:
  • 1 pici alma (80 g) + 20 g vaníliás fehérjepor (vagy 100 g ToTu + egy kis édesítő) + 1 tk. konjac liszt
  • 50 g szeder + 20 g vaníliás fehérjepor (vagy 100 g ToTu + egy kis édesítő) + 1 tk. konjac liszt
Szükség esetén, ha nem elég lédúsak a gyümölcseink, egy kevés víz.

ELKÉSZÍTÉS

  1. A tészta elkészítését lásd ITT.
  2. A krémek elkészítése: botmixerrel, vagy turmixgépben összeturmixoljuk a hozzávalókat, majd hűtőben hagyjuk megszilárdulni.



TÁPANYAGTARTALOM/ db:
108 kcal / 9 g fehérje / 9 g szénhidrát (kb. 4 g rost) / 4 g zsír


Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal. :)