Birsalmás-diós kuglófok



 
A birsalmával valahogy sosem tudtam megbarátkozni, pedig az illatát nagyon szeretem és saját termésünk is van belőle. Épp ezért úgy gondoltam, adok neki egy újabb esélyt és megpróbálok valami finomat sütni belőle. Hogy ötletet merítsek, recepteket nézegettem és arra jutottam, hogy a dióval jól fog harmonizálni. Így is lett.

HOZZÁVALÓK

(12 muffin méretű, vagy 4 kicsit nagyobb szilikon formához)

60 g zabpehelyliszt
60 g vaníliás fehérjepor (kevert, vagy kazein)
60 g dió
30 g makadámdió liszt
pár ek. eritrit (vagy más édesítő)
1 nagyobb birsalma (kb. 200 g)
125 g zsírszegény túró
1 tojás
2 dl víz
1 kk. szódabikarbóna
fahéj
szegfűszeg

ELKÉSZÍTÉS

A birsalmát pucold meg és vágd kockákra, majd 2 dl édesítős vízben párold puhára. Én fedett jénai tálban 5 percig mikróztam.
Közben keverd össze a liszteket, a fehérjeport, szódabikarbónát.
A főtt almát a levével együtt, a túrót, a tojást és a fűszereket turmixold le, majd keverd össze a száraz összetevőkkel.
A diót törd darabokra, majd szórd a szilikon formák aljába, erre kanalazd  a tésztát.
180 °C-ra előmelegített sütőben süsd, míg a tetejük meg nem pirul. Kb. fél órára lesz szükségük.
Ha picit hűltek, már könnyen ki tudod őket fordítani a formákból és a tetejükön lesz a pirított diós díszítés.

Jó étvágyat!


A recept a Peak Girls oldalára készült.

Több hozzávalót jó áron tudtok megvásárolni a Biobolt.e-tárban az alábbi kuponkóddal.