Túrós kiflifelfújt variációk

Ezeket a kiflifelfújtakat még kb. 2 héttel ezelőtt csináltam. Az ihletet egyrészt az adta, hogy írtam egy étrendet, amiben nagyon sok jó recept szerepelt, többek között a túrós guba. Ráadásul ezt Andi (az Új év - új élet(mód) programból) is többször elküldte nekem a heti étrendjében, így már ki akartam próbálni. Aztán persze nem ugyan úgy csináltam meg, hanem variáltam. :)) Régen nagyon szerettem a kiflifelfújtat, ami sima száraz, beáztatott kiflikből készült, meg valami tojásos cucc volt benne és általában meggyet tettünk bele. Na, én ezt megcsináltam úgy, hogy a "tojásos cucc" túrós is lett, tej helyett fehérjébe áztattam a sima helyett kornspitz kiflit. Rögtön 3 változat receptjét is megosztom, eddig ennyit próbáltam, de majd máskor is tuti csinálok ilyesmit.

BARACKLEKVÁROS

Ez volt az első változat, amit készítettem, itt magyarázom el az elkészítés menetét.


  • 2 db kornspitz (össz. 120-130 g)
  • 2 db tojás
  • 250 g zsírszegény túró (Plios)
  • 30 g xillites baracklekvár (házi)
  • 20 g vaníliás fehérjepor (Biotech Protein Power)
  • 2 dl víz
  • ízlés szerint édesítő (nálam sok eritrit és kevesebb stevia)
  • fahéj
  • őrölt szegfűszeg
  • rum aroma
  • reszelt citromhéj

ELKÉSZÍTÉS



  1. A kornspitzeket karikázzuk fel és hagyjuk picit száradni: ezt felgyorsíthatjuk úgy, hogy az épp előmelegítés alatt lévő sütőbe tesszük. Közben kb. 2 dl vízben oldjuk fel a fehérjét. Ezzel locsoljuk meg a kiflikarikákat és áztassuk. Utána tegyük át egy tűzálló tálba őket.
  2. A túrót keverjük össze a tojások sárgájával, édesítővel, a fűszerekkel, aromákkal és a kiflik áztatásából megmaradt fehérjével.
  3. A túrós krémet keverjük a kiflikarikákhoz.
  4. A tojások fehérjét verjük habbá. Ezt is édesíthetjük.
  5. Keverjük a tojáshabot a kiflis túróhoz, végül cseppensünk bele pár kiskanál baracklekvárt.
  6. Süssük 150-160 °C-on míg meg nem pirul a teteje.


TÁPANYAGTARTALOM:
803 kcal / 74 g fehérje (ebből 62,5 g teljes értékű) / 90 g szénhidrát (ebből 9,5 g rost) / 20,5 g zsír
Ez nekem két adag lett, a felét simán megettem reggelire. Finom, laktató és sok. :))

KÓKUSZOS-CSOKIS

Ugyan úgy készül, csak a fehérje csokis + kakaót is tettem hozzá. A kókuszt a túróba kevertem, ami jelen esetben nem is túró, hanem 1 doboz cottage cheese volt. Ugyan olyan jó.

  • 2 db kornspitz
  • 2 db tojás
  • 200 g cottage cheese (Kingfrais)
  • 10 g kókuszreszelék
  • 10 g holland kakaópor (zsírszegény)
  • 20 g csokis fehérjepor (Scitec 100% Casein Complex)
  • 2 dl víz
  • rum aroma
  • kókusz aroma

TÁPANYAGTARTALOM:
792 kcal / 68 g fehérje (ebből 54 g teljes értékű) / 74 g szénhidrát (ebből 14 g rost) / 29 g zsír



MEGGYES


Minden ugyan úgy készül, mint az első receptnél. A meggyet a végén kevertem bele.

 
  • 2 db kornspitz
  • 2 db tojás
  • 250 g zsírszegény túró (Plios)
  • 100 g fagyasztott meggy
  • 15 g vaníliás fehérjepor
  • fahéj
  • édestő ízlés szerint

TÁPANYAGTARTALOM:
793 kcal / 71 g fehérje (ebből 59 g teljes értékű) / 85 g szénhidrát (ebből 10,5 g rost) / 29 g zsír