Erdeigyümölcsös kosárkák kókuszkrémmel


Nemrég volt egy receptem, amiben nem használtam túrót, hanem helyette a Cocomas kókuszkrém volt a "tejtermék". Mivel ugye megbontottam a kis dobozkát, de nem fogyott el az anyag, ki kellett még találnom valami receptet, amihez felhasználhatom. A fagyasztóban meg volt egy kis maradék bogyós gyümölcs... így született meg az erdeigyümölcsös kosárkák receptjének ötlete.
Tápérték tekintetében egyébként a többi sütimre hasonlít, mivel van benne elég sok fehérjepor is. Ami magasabb ez esetben, az a zsírtartalom a kókusz miatt.

HOZZÁVALÓK

(6 db szilikon kosárka formához)

A kosárkákhoz:
  • 30 g vaníliás fehérjepor (kevert, esetleg kazein)
  • 20 g kókuszliszt
  • 20 g zabkorpa
  • 20 g Cocomas kókuszkrém
  • 1 tojás
  • fahéj

A krémhez:

  • 50 g Cocomas kókuszkrém
  • 20 g gyümölcsös fehérjepor (nálam epres-fehércsokis, Scitec)
  • 1 ek. zselatin
  • kb. 1,5 dl víz
  • bogyós gyümölcsök (nálam: 45 g málna, 20 g szeder + 15 g áfonya volt)
  • + esetleg bármilyen kalóriamentes lekvár / krém (én tettem a kosarak aljába Walden Farms almalekvárt, de ez teljességgel elhagyható)



ELKÉSZÍTÉS



  1. A sütőt melegítsük elő 180 °C-ra. Közben keverjük össze a tésztát. Kezdjünk a száraz összetevőkkel: fehérjepor, kókuszliszt, zabkorpa, fahéj.
  2. Utána adjuk hozzá a kókuszkrémet és a tojást.
  3. Keverjük össze: egy nem széteső, ragadós, de gyúrható, semmiképp sem folyós állagú tésztát kell kapnunk. Ha nem állna össze, minimális vízzel segíthetünk rajta.
  4. A tésztát osszuk el a kosárkaformáinkban, majd süssük 10-15 percig.
  5. Ha megsültek, hagyjuk őket hűlni.
  6. Közben készítsük el a krémet. (Itt felcseréltem a képek sorrendjét...)
  7. A gyümölcsös fehérjeport keverjük el a kókuszkrémben, a zselatint pedig forró vízben oldjuk fel. Ha hűlt egy kicsit, keverjük össze a fehérjés masszával (ez van a 6. képen).
  8. A kosárkák aljára én tettem egy-egy kanál kalóriamentes "lekvárt", hogy érdekesebbek legyenek.
  9. Utána megtöltöttem őket a fehérjés kókuszkrémmel, majd bogyós gyümölcsökkel díszítettem őket.
  10. A sütit tegyük hűtőbe, hogy minden része megszilárduljon. Hidegen fogyasszuk! Jó étvágyat! :)

TÁPÉRTÉK / db:
124 kcal / 10,2 g fehérje (ebből 8,6 g teljes értékű) / 7,4 g szénhidrát (ebből 2,5 g rost) / 6,4 g zsír



Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!