"Nutellás" korongok - 2015


Vettem avokádót és gyártottam belőle csokikrémet, amibe mandulavajat is tettem. Van 1 kg-val finom crunchy fajta, hát most használom. :D Na ez a krém olyan Nutella szerű lett. Igazából túrókrémhez gyártottam rákenni, belekeverni. Az felét meg is ettem úgy, a másikat viszont már nem akartam, ezért kitaláltam, hogy mi lenne, ha sütnék karácsonyra idén is nutellás sütit és ezzel tölteném meg? Szóval készítettem hozzá linzer szerű tésztát és megtöltöttem vele.



HOZZÁVALÓK

  • 50 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
  • 50 g sűrűre keverhető vaníliás fehérjepor (Scitec Fourstar Protein, vagy más, amiben van kazein)
  • 50 g darált törökmogyoró
  • 50 g light vaj
  • 40 g édesítő (4x-es erejű, eritrit-stevia keverék)
  • 1 nagy tojás

Avokádó Nutella:
(2 adagnyi, dupla ennyi sütihez elég)
  • 1 avokádó (145 g)
  • 30 g mandulavaj (vagy mogyoróvaj)
  • 20 g cukrozatlan kakaópor
  • 10 g Fourstar Protein
  • 10 g méz
  • 1 dl kókusztej vagy más folyadék

Díszítés: 10 g kakaópor 10 g sűrűre keverhető fehérjével és kis vízzel. (Ez amúgy tölteléknek is jó, ha az avokádós elfogyna, vagy ha nincs avokádód. Egy kis mogyivaj bele és kész is a protein-nutella.)


ELKÉSZÍTÉS


Az avokádókrémet jó, ha előre elkészíted, hogy tudd hűteni és jól összeálljon. Nagyon egyszerű: minden hozzávalót turmixolj össze. A tejet óvatosan adagold, nehogy túl híg legyen. Ha mégis az lenne, sűsű fehérjeporral vagy konjac liszttel helyre tudod hozni.

Gyúrd össze a tészta hozzávalóit, majd sodord ki és szaggass belőle korongokat. Süsd 180 °C-ra előmelegített sütőben, amíg el nem kezdenek barnulni, utána vedd ki.

Ragassz össze 2-2 korongot az avokádós csokis krémmel, majd a sütik tetejét díszítsd kedved szerint. Én csokis fehérjekrémet nyomtam rá díszítő pipettával, de bevonhatod étcsokival is, vagy csorgathatsz rá étcsoki csíkokat.




Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!