Narancsos-csokis paleo puszedli


Nem saját ötlet egy olyan oldalról van, amit gyakran nézegetek és csodálok, ez a Troll a konyhámban. Rengeteg nagyon szép paleo süti van az oldalon, csak általában nekem valami hozzávaló mindig hiányzik, meg az extrábbakhoz nekem se türelmem, se tehetségem. :D Ez viszont elég egyszerű volt, bár a hozzávalókat megvariáltam, mert nyílgyökérlisztem nincs, a tápióka is csak egy kis maradék volt, ahogy a kókuszreszelék is. Viszont volt maradék tojásfehérjém is a linzerből, meg rost sütőmixem... Szóval ez egy "maradékbecsinált" lett, de szerintem jól sikerült. A hozzávalókkal lehet játszani, nem kell pont ezeket használni, a lényeg, hogy jó legyen a végén a tészta állaga.



HOZZÁVALÓK


  • 45 g low carb tápiókakeményítő
  • 35 g no carb rost sütőmix
  • 30 g kókuszliszt
  • 15 g kókuszreszelék
  • 15 g útifű maghéj
  • 10 g zsírszegény kakaópor
  • 75 g kókuszzsír
  • 25 g méz
  • 1 narancs leve
  • 40 g édesítő (4x-es erősségű, eritrit-stevia keverék)
Díszítés nálam: sűrűre keverhető fehérjepor (Scitec Fourstar Protein), de amúgy bármi lehet, pl. por édesítő kikeverve tojásfehérjével, vagy csoki...




    ELKÉSZÍTÉS


    Minden hozzávalót gyúrj össze egy rugalmas, jól formáható tésztává. Itt a receptben semmi nem szentírás, lehet variálni, a lényeg a végső állag. Ha száraz, akkor több narancslé, ha szétesik több kókusz-, vagy útifűmaghéj liszt, vagy rostmix.
    Formálj kis golyókat a tésztából, majd lapítsd ki őket. Nekem 16 db puszedlim lett. Süsd őket 180 °C-os sütőben készre. Díszítsd kedved szerint.

    Tárold őket jól zárható dobozban, hogy puhák legyenek.



    Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!