Mimi: beszámoló 2 hónapról


Nagyon régen írtam a blogba arról, hogy mi van velem... Úgy gondoltam, nem túl érdekes a saját edzéseimről írni, főleg nem heti szinten. Ha volt valami sikerem, azt úgyis kiraktam Facebookra, magamnak is írom az edzéseket a naplómba, olyan sokszor meg minek is dokumentáljam? Na de a legutóbbi bejegyzésemet magamról a szülinapomon írtam, még 2 hónappal ezelőtt és azóta azért történtek dolgok.

Már többször utaltam rá, hogy mondhatni sportágat váltottam, és a testépítés-fitneszről teljesen áttértem a funkcionális vonalra (bár eddig is közel állt hozzám és kiegészítésként csináltam - na meg addig sem voltam hú de nagy testépítő, elég rám nézni...). Tulajdonképpen teljesen felhagytam az "alakformálás" céljából végzett edzéssel és CrossFites lettem, május 1 óta meg azt is mondhatom, hogy CF versenyző lettem (ó je). :)
Ez persze nem jelenti azt, - ahogy sokan képzelik rólunk - hogy most akkor más sportágakat (elsősorban a testépítést) leszólom. Dehogyis! Sőt, sokat köszönhetek neki: viszonylag erős lettem, tudtam mi az az elölguggolás, deadlift, kitörés, húzódzkodás, mellről nyomás, és még sorolhatnám. Szóval adott egy jó alapot. Amit kicsit hátrányként élek meg az az, hogy az elmúlt években szépen megtanultam izoláltan edzeni és jól rákoncentrálni az egyes izomcsoportokra és most sokat kell gyakorolnom, hogy a teljes testes, összetett mozgásokban összedolgozzanak a különböző testrészeim. Mert ez most elég nehezen áll össze. De sebaj, legalább mindig van mit gyakorolni, és ha sikerül fejlődni, akkor örülök magamnak. :)))

Szóval edzés terén ez történt/történik velem: CF, CF, CF ❤️

Súlyemelő szemináriumon: Hát igen, van mit fejlődni, főleg a technika terén.

Május 1-jén pedig résztvettem életem első versenyén, a HCC által szervezett CrossMajálison. Open kategóriában indultam, 11. helyen végeztem 16 versenyző közül. Hogy ez milyen? Közepesen szar, de ettől függetlenül ez volt eddig életem legjobb május 1-e! :) Végülis magamat sikerült legyőznöm, a mezőny erős volt, és volt egy szép részeredményem: 4. hely, amikor 73 szakítást csináltam kb. 6 perc alatt és utána úgy beállt az alkarom, hogy alig bírtam aláírni a bírómnál az eredménylapot :)). Megtudtam milyen versenyezni, izgalmas volt az egész, jó volt nézni a többieket is, szurkolni, minden. :) Már várom a következőt, addig is van jó sok fejlődni valóm.


Eredményhirdetés a versenyen :)

Írok kicsit a kajáról is: korábban írtam EZT a bejegyzést, nos, az óta nem volt lényeges változás, csak annyi, hogy elkezdtem írni MyFitnessPalba a kaját (Mindenkinek tudom ajánlani, akit komolyabban érdekel a táplálkozás, számolgatás, tápanyagok megoszlása. Telefonra is van hozzá app, gyorsan kezelhető, de kell hozzá egy kis alap tudás a tápértékekről, mert véletlenül rossz adatokat is találhatunk rajta, amit nem árt ellenőrizni). Január eleje óta lement rólam kb. 2-3 kg jó lassan, szálkásodtam és nőtt az erőm.
Most a verseny előtt játszottam olyat, hogy a szénhidrátot pár napra 100 g körülire levittem, a zsírt fel (tojás, saaaajt, magok, olajok, magvajak), kcal maradt 2000-2100. Ezzel látványosan szálkásodtam (mármint én is láttam magamon pedig nem szoktam :o), mondjuk nem ezért csináltam (de jó tapasztalat volt), hanem hogy utána 200-300-400 grammra emeljem és feltöltsem a glikogénraktárakat és legyen erőm. Ebből a tapasztalat: kicsit túlzásba vittem. Az eleje jó volt, energikusabb voltam és a formám is jobb volt amúgy, de felesleges ennyit zabálni. Tehát: a ch ingadoztatás úgy tűnik jól működik nálam, ezt fogom csinálni! Ez azért is tetszik, mert egyszer sajtot kajálhatok, sok magot, máskor fehérjés-banános zabot, meg tésztás salátát. ;) És jót tesz mind a teljesítményemnek, mind a zsíromnak (mármint annak rosszat, mert eltűnteti, hehehehe).

Ezen a héten amúgy a versenyen kívül 3x edzettem csak. És nagyon sokat kajáltam: közel 3000 és akár 4000 kalóriákat, most a hétvégén olajos magokból, előtte zabból, pufirizsből, diétás lekvárból...
Szóval most fel vagyok töltődve energiával, ki vagyok pihenve, holnaptól visszatér a régi kerékvágás, de kicsit megújítva, mert most edzés és kaja terén is vannak új tapasztalatok, amiket beépítek a "rendszerbe". :)

Legközelebb majd a következő versenyem után írok, ha minden igaz, valamikor júniusban. ;)