Csokis-mogyis-banános kosárkák


Az avokádótól sokáig idegenkedtem, aztán egyszer vettem egyet - de valószínűleg éretlen volt - és csináltam belőle krémet, de borzasztó lett, nem bírtam megenni (pedig ez nem sok kajával fordul nálam elő), és ki kellett dobnom a felét (ilyet meg végképp nem szoktam kajával tenni).
A rossz élmény miatt aztán sokáig nem is kerestem a zöldséges-gyümölcsös pultokban az avokádót, de a neten recepteket nézegetve már annyiszor "összefutottam" a csokis avokádó pudinggal, és hallottam is róla, hogy milyen jó, így aztán úgy döntöttem kipróbálom. Most már jó puha, érett avodkádót vettem és kipróbáltam csak kakaóporral és édesítővel, meg fehérjével és banánnal keverve is, és mindenhogy baromi finom lett. :) Úgyogy sikerült összebarátkozni az avokádóval, legalábbis édes formában. Első, de biztos, hogy nem utolsó sütim vele ez a banános-csokis kosárka.
HOZZÁVALÓK
(6 db szilikon formához)

A kosárkákhoz:
  • 20 g kókuszliszt
  • 25 g zabkorpa
  • 20 g fehérjepor (kevert, vagy kazein: sűrű legyen, ami sok vizet felvesz)
  • 1 tojás
  • kevés víz

A töltelékhez:
  • 1 banán (120 g)
  • 1 érett avokádó (85 g)
  • 10 g holland kakaópor
  • 30 g mogyorós fehérjepor
  • + kevés citromlé


Tipp: Ha nincs mogyorós fehérjeporod, használj csokisat, a kakaópor helyett pedig mogyoróvajat. Az ízek hasonlóak lesznek.

ELKÉSZÍTÉS


A sütőt melegítsd elő 180 °C-ra. Közben lesz időd összeállítani a tésztát és a krémet is.
A kosárkák tésztájához keverd össze először a kókuszlisztet, zabkorpát és a fehérjeport, majd add hozzá a tojást és lassan, kevergetve adagolj hozzá egy kevés vizet. Annyit, amennyit felvezs és ragacsos masszává alakul. A korpa és a kókuszliszt is elég sok vizet fel tud szívni. Ha a fehérjeporod nem elég édes, ízlés szerint tovább édesítheted a tésztát.
A masszával kend ki a szilikon formáid alját és peremét.



A krémhez vágd félbe az avokádót, vedd ki a magját és kanalazd a belsejét turmixgépbe. Add hozzá a banánt is, de előtte vágj le belőle 12 karikát: ez lesz a dísz, tedd őket félre és önts rájuk kevés citromlevet, hogy ne barnuljanak meg.
Az avokádóhoz és a banánhoz adj még egy adag fehérjeport és kakaót is, majd turmixold krémesre: finom, pudding szerű krémet kell kapnod. Tedd a hűtőbe.
Közben a felmelegedett sütőben 10 percig süsd a kosárkákat. Ha elkezd barnulni a szélük, készen vannak. Ha picit hűltek, töltesd fel őket a csokis-mogyis-banános “avokádópudinggal” és díszítsd őket banándarabkákkal.


Tedd még pár órára a hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek!


Tápanyagtartalom 1 db sütiben:
115,5 kcal / 10,3 g fehérje / 11,6 g szénhidrát (ebből 3,4 g rost) / 4,2 g zsír

A recept eredetileg a Peak Girls oldalán jelent meg.

A liszteket, kakaóport, édesítőt az alábbi kuponkóddal akciósan tudjátok megvásárolni a Biobolt.e-tárban.