2017. augusztus 25., péntek

Reverse diet - 11. hét



Az előzményeket ITT találod, azt pedig, hogy mi az a reverse diet, ITT

A 11. héten 6 napig tartottam az előírt tápanyagbevitelt (azért nem étrendet írok, mert az nincs 🙃, mindig azt eszek, amit akarok, csak összességében bele kell férnie a keretekbe, szóval én napi szinten gyártok magamnak étrendeket 😜, ami jó gyakorlás). A 7. napon, csütörtökön elutaztam. Hosszú évek óta sehol nem voltam, nagyon vártam már ezt a napot. 😍✌️És akkor a blog témája mi más lenne, mint hogy "tartsuk-e a kaját nyaralás alatt?" - és minden, ami ehhez kapcsolódik.

Én ebben a pár napban nem számolom a kaját, bár megtehetném, de úgy gondolom, felesleges. Teljesen más lesz itt az aktivitásom, nem emelek súlyokat és így más kajamennyiség is kéne. Az 5 nap alatt 3 edzésem marad ki, amikkel átlag 800, vagy kicsit több kcalt égetnék. Vegyük úgy, hogy összesen 2500-at. Ez 5 napra lebontva -500 kcal minden napra, azaz a mostani 3100-am helyett kb. 2600-at kéne enni és ehhez arányosan csökkenteni a makrókat.
Ennyit a matekról és arról, hogy mit csinálj, ha vmiért nem tudsz edzeni, de a kaját tartani akarod (pl. ha beteg vagy).

Nyaralás alatt viszont én full feleslegesnek tartom a nagy odafigyelést. Miért?
- Nem 2 havonta megy pihenni az ember... évi pár alkalommal el lehet térni a rendszertől. Más, ha valaki pl. munka miatt utazgat. Az nem nyaralás.
- Ha külföldre mész, ne hogy már ne próbáld ki az ottani kajákat?! Én pl. hiába szeretem a saját kajáim, olyat akarok enni, amit nem szoktam. 😋
- Ne szálkásítás kellős közepén menj nyaralni, mert akkor persze, hogy hízni fogsz, ha kalóriadeficites állapot után azonnal többet eszel. Előre kell gondolkodni, és nyaralás előtt már hetekkel reverse dietet csinálni, vagy súlyt tartani. Vagy a legjobb: tömegelni. 🤣🐽Persze azt nem mindenki akar, szóval maradjunk a súlytartásnál. 😉 Egyél, amit szeretnél, semmit ne pukkadásig és légy aktív, amennyire lehetsz.

Én csak 5 napot leszek távol és évek óta sehol sem voltam, így az edzésen sem izgatom magam. Ha folyton utazgatnék, vagy hetekre elmennék, természetesen tartanám az edzéstervem és mindenhol keresnék CrossFit termeket, de így azt gondolom, inkább jót tesz az izmaimnak, hogy nem látnak súlyt pár napig. A hét elején direkt szétedzettem magam 😜, a szerdai pihinap helyett is edzettem, hogy csütörtökön konkrétan kívánjam a 9 óra punnyadást a vonaton. 🤣🚝
Svájcban 🇨🇭 görkorizni fogok, ill. ha nagyon nem bírok magammal tudok bárhol saját testsúlyos gyakorlatokat csinálni. 💪 Majd meglátjuk. 😀

Most pedig nézzük az eheti, 1 nappal előrehozott mérlegelésem eredményét: 68,3 kg, ami kevesebbb, mint a múlt heti átlag, de azt ugye vizesedés befolyásolta, így a 2 héttel ez előtti eredményt nézte a rendszer. Annál picit több, de belefér a conservative reverse diet alatti súlygyarapodásba, így kaptam új, még több makrót.



Igaz, ezek csak jövő héten lépnek életbe, már amennyiben a kedd reggeli mérlegelésem után nem változtat rajtuk az Avatar. Ezt nem tudom, hogy működik, majd kiderül. Ma ugyanis benyomtam a "Vacation Mode" nevezetű gombot. Szóval szabin vagyok, ha visszajöttem, mérlegelek és aztán kiderül, mit szól a rendszer. 🤣



Péntektől (aug. 25) kezdődik a reverse 12. hete, ebből csak 3 napot fogok tartani, kedd, szerda, csüt., utána pedig 80%, hogy súlytartásra váltok. Elég ennyi kcal. 🐽


Mára ennyit, jövő héten további nyaralós tippekkel jövök, de akkor már tapasztalatok alapján. 😉