Mandulavajas-áfonyás muffin


Egy amerikai oldalon találtam egy banános, mandulavajas alapú áfonyás muffin receptet. Megtetszett, de picit módosítottam rajta, több zabpehellyel készítettem és juharszirup híján mézzel. Nagyon finom, természetesen édes süti, ami igazi energiabomba, így pici formákban sütöttem meg.

HOZZÁVALÓK
(12 db kisebb muffinformához)

100 g mandulavaj
85 g méz (vagy juharszirup)
80 g zabpehely
1 érett banán
1 tojás
áfonya ízlés szerint (kb. 100-120 g)
1 tk. sütőpor
1 ek. vanília aroma


ELKÉSZÍTÉS

Az áfonya kivételével minden hozzávalót tedd turmixgépbe és alaposan turmixold össze. Ha túl híg lenne, több zabpehelyre, ha túl sűrű, akkor egy kis folyadékra szükség lesz még.
Ha megfelelőnek találod a tészta állagát, adagold kis szilikon muffinformákba úgy, hogy kb. a ¾-üket töltse meg a massza. Végül mindegyikbe pottyants 3-4 szem áfonyát. Vigyázz, ha túl sok, akkor nagyon nedves lesz a kész süti és szétesik.


180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt elkészül.

Jó étvágyat!

Tápanyagtartalom 1 db muffinban:
113 kcal / 3 g fehérje / 15 g szénhidrát / 5 g zsír



A receptet a Peak oldalára készítettem.