Almás-fahéjas-mandulás muffin

Ezt a sütit még múlt héten készítettem, a képét már láthattátok az étrendemről szóló bejegyzésemben, hiszen többször is ezt reggeliztem.
Gondoltam, kipróbálom milyen, mikor az almát belereszeljük a muffintésztába - mert ilyet eddig nem sütöttem. Az almához alap, hogy fahéj is tartozik, és úgy éreztem, kell még bele valami olajos mag is, így esett a választásom a mandulára liszt és vaj formájában.
A süti egyéb összetevői és tápértéke a tőlem megszokott: túró van benne, fehérjepor, több féle egészséges liszt - ami pedig nincs: felesleges cukor és zsír. ;)

HOZZÁVALÓK
(6 db szilikon muffinformához)

  • 100 g krémes sovány túró
  • 1 alma (nálam Granny Smith és 150 grammos volt kb.)
  • 40 g vaníliás fehérjepor (kevert, vagy kazein)
  • 20 g mandulaliszt
  • 20 g zabkorpa
  • 20 g zabpehely (apró szemű)
  • 1 tojás (közepes)
  • 10 g mandulavaj (pirított mandula krémmé turmixolva)
  • 1 tk. szódabikarbóna vagy sütőpor
  • ízlés szerint édesítő (eritrit és/vagy stevia)
  • fahéj
  • kevés víz

ELKÉSZÍTÉS

  1. A sütőt melegítsük elő 150 °C-ra.
  2. Keverjük össze a száraz összetevőket (liszteket, fehérjeport, bikarbónát, fahéjat)
  3. Reszeljük le apró lyukú reszelőn az almát (én héjastól beletettem) és keverjük a lisztekhez.
  4. Adjuk hozzá a túrót, mandulavajat, tojást is és annyi vizet, amennyitől krémes, kenhető masszává válik.
  5. Ha a fehérjeportól még nem elég édes a massza, adjunk hozzá ízlés szerinti mennyiségű édesítőt és jól keverjük el benne.
  6. Kanalazzuk a muffinformákba és süssük 40 percig. Utána kapcsoljuk le a sütőt, de még hagyjuk benn 5-10 percre. Vegyük ki és hagyjuk kihűlni. Utána szétesés nélkül ki tudjuk őket venni a muffinformákból.
  7. Jó étvágyat! :)

Hűtőben napokig eláll, dobozban tárolva puha marad és finom mind hidegen, mind pedig utólag mikróban picit felmelegítve.

TÁPÉRTÉK / db:
110 kcal / 11,1 g fehérje (ebből 8,4 g teljes értékű) / 11,3 g szénhidrát (ebből 8,6 g felszívódó, a többi rost) / 2,9 g zsír


Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal. :)
Ha még gyorsabban és egyszerűbben szeretnél muffint készíteni, próbáld ki a protein muffin mixet!