2013

Az elmúlt évben nagyon sokminden történt velem az edzés terén: megtanultam húzódzkodni, kézenállni falnál, elkezdtem a crossfitet, sikerült a 100 kg-s deadlift (és még több is :D), tudok már egyhuzamban 20 db duplatekerést csinálni ugrálókötéllel és ebben az évben sikerült eddig a legtöbbet fejlődnöm erő és izom terén is. Mindeközben edző lettem, elvégeztem több továbbképzést, elkedztem dolgozni a teremben, ahova a megnyitása óta járok. Ezzel kb. egyidőben létrehoztam ezt a blogot és a facebook oldalamat, amit azóta is nap mint nap használok és fejlesztek. Ekkoriban kezdtem el cikkeket írni, nem is akárhova, hanem az egyik kedvenc oldalamra, amit már jóideje rendszeresen olvastam: a Metálozott Testekre. :)

Január, február

Ebben az időben még a testépítés-fitnesz edzői tanfolyamot csináltam. Az edzéseim felosztása március elejéig így nézett ki:
  • Hétfő: hát, combhajlítók, has
  • Kedd: mell, tricepsz, vádli, has
  • Szerda: váll, bicepsz, has
  • Csütörtök: combfeszítők, (+közelítők, farizmok..), vádli, has
  • Hétvégén vagy hazamentem, vagy tanfolyam volt és vagy Sparrowbaggel végeztem valami pörgős köredzést, vagy otthon kézisúlyokkal, ugrálókötéllel állítottam össze hasonlót. Ez jelentette a kardiót. Ilyet heti 1-2x csináltam, 1-2 nap pedig pihenő volt.
Fontos dátum a január 28, amikor életemben először meg bírtam csinálni egy húzódzkodást! :) Hogy hogyan jutottam el eddig, arról írtam EZT a cikket.
Nézem az akkori edzésnaplóm, és ekkoriban még 55-60 kg volt a maximum, amivel elemelést csináltam. :o Az is érdekes, hogy magamtól próbáltam megtaulni a felvételt és nyomást és 12 kg-val kezdtem, majd nagy szám volt, hogy a 25 kg-val párat meg bírtam csinálni.

Március, április

Még mindig tartott az edzői tanfolyam, gyakorlati órák voltak. Emellett márciusban megcsináltam az első továbbképzést, mégpedig a Sparrowbaget. :) Ezt áprilisban a sporttáplálkozás követte.
Ebben az időben a súlyzós edzésekben a push-pull edzésfelosztást követtem (cikkeim is vannak róla). Ez nagyon jó volt, mert bele tudtam illeszteni heti 2x a húzódzkodás gyakorlást és a láb is többször előkerült. Jó kis edzésterv volt, volt benne thruster, sumo deadlift high pull is. :D A célom az erő-állóképesség fejlesztés volt és lassú zsírcsökkentés. Ez elég jól sikerült is, anélkül, hogy a testsúlyom különösebben lecsökkent volna.

A súlyzós edzések felosztása így nézett ki:
  • hétfő: pull - nehéz + metcon
  • kedd: push - nehéz
  • csütörtök: pull - könnyű
  • péntek: push - könnyű + metcon
Szerdán Sparrowbaggel csináltam köredzéseket otthon, március közepétől pedig az első két hétben hétfőn és szerdán is két edzésem volt, azóta pedig midnen szerdán 2 edzésem van, hiszen akkor nyílt meg a Crossfit Spark, azaz a crossfit terem, és én rögtön elmentem kipróbálni és ott is ragadtam. :) Szombat-vasránap ugyanúgy alakult, ahogy az előző hónapokban.
Deadliftben ilyenkor jutottam el a 70 kg-ig, eleinte a 80-at még nem sikerült megmozdítani, de március közepén ez is meglett, április elején a 85 kg, végén a 90 kg. Guggolásban és lábtolásban is kisebb súlyokkal dolgoztam még, és a merevlábas felhúzást is 30 kg-val csináltam csak. :o

Május, június

Ez a két hónapom a vizsgákról szólt: május elején tettem le a Sparrowbag Instructori vizsgát, aztán sorban a testépítés-fitnesz sportedzői vizsgákat: írásban, gyakorlatban (ami egy napon volt a sporttáplálkozás vizsgámmal), végül szóban. Közben június elsején már elkedztem a személyi edzői képzést is, úgyhogy volt mit tanulnom.
Az edzésnapjaim nem sokat változtak az előző hónapokhoz képest: most is a nagy súlyos alapgyakorlatok voltak előnyben (mint mindig), 4 súlyzós edzés volt, 1 crossfit, a többi pedig Sparrowbag, TRX, vagy akármi, amit magamnak találtam ki. A felosztás kicsit más volt:
  • hétfő: hát-kar + metcon
  • kedd: combfeszítők, váll, vádli
  • csütörtök: húzódzkodás, mell, combhajlítók
  • péntek vagy szombat: minden féle, amit gyakorolni akartam és tudtam otthon, volt benne felsőtest (fekvőtámasz) és alsótest is + metcon a végén, hogy felpörögjek
Volt, amikor a tanfolyamok és az utazgatás miatt nem fért bele a 4 súlyzós edzésnap, ilyenkor a 4. nap fontos gyakorlatait szétosztottam a másik 3 napra.
Érdekességek: Május elején mertem először 50 kg-val guggolni. :o Jó kevés, sokáig (évekig) 40 kg-val szarakodtam. Fekvenyomásban is jó gyenge voltam (most is az vagyok, de ennél már jobb), alig ment néhány 35 kg-val. Június 13-án sikerült legyőznöm a félelmemet és kézenállnom falnál.
Egy rendezvényen is voltam, a Fitbalance-on az Arénában, de erről még nincs beszámolóm, mert még nem blogoltam.

Július, augusztus

Július elején elkezdtem edzőként dolgozni, pontosabban leszerződtem a teremhez, ahova eddig is nagyon szerettem járni - mert a vendégekre még várni kellett. Augusztusban aztán hirtelen lettek páran, aminek nagyon-nagyon örültem. :) Voltak az ősz folyamán, akiknek sok-sok edzést tarthattam, volt akinek edzéstervet, étrendet készítettem, s volt aki csak egyszer jött el hozzám, de azért remélem sikerült valamit hozzátennem az edzésbeli céljai eléréséhez.
Ekkor nyitottam meg ezt a blogot és a facebook oldalamat is, és ezidőtájt kezdtem cikkeket írni a Metálozott Testekre. A blogolástól és a facebookolástól eleinte tartottam, mert alapból nem vagyok az a magamutogató fajta, de aztán belejöttem. :D
Az edzéseim ekkoriban így alakultak:
  • hétfő: combfeszítők, vádli, has
  • kedd: hát, bicepsz
  • szerda: deadlift / este: crossfit
  • csütörtök: mell, váll, tricepsz
  • péntek: combhajlítók, vádli
  • szombat: trx / sparrowbag / otthon gyakorlás

Szeptembertől év végéig

Ősszel ismét vizsgáztam, tanultam: elvégeztem a GFlex edzői képzést, másnap sokat edzettem a Fitbalance-on. Közben személyi edzői írásbeli vizsgám is volt, később jött a gyakorlati vizsga, de előtte délelőtt még gyorsan a GFlex vizsgámat is megcsináltam. :) Aztán tanultam mást is: funkcionális tréner képzésen vettem részt, amiből haamrosan szintén vizsgát tettem: írásban és gyakorlatban egyaránt. Végül már csak a személyi edzői vizsga szóbeli része maradt. Ja, és közben volt mégegy rendezvény: a FittAréna.
Az edzéseim lényege nem változott ez időben, a felosztás kicsit igen, de ezt már nem részletezem, mert jó sok beszámolót írtam már azóta (ITT megtalálhatóak). A cél az erősödés és tömegnövelés volt, erről ITT írtam.
Mindenben sikerült nagyobb súlyokat használnom, csináltam pár egyéni rekordot, de itt már ezeket sem emelem ki, hisz bennevannak a korábbi összefoglalókban - és tulajdonkáppen ez az egész blog összefoglalja az utóbbi fél évem tevékenységeit.
Az év utolsó 1,5 hete másképp alakult: hazamentem az ünnepekre és otthon edzettem végig. A szokásos súlyzós edzéseket elhagytam - ami nem azt jelenti, hogy a súlyokat is - crossfiteztem: volt 2014 burpee, sok thruster, guggolás, lökés, szakítás, sőt kézállás is, na meg ugrálókötelezés is.

Összegzés, tervek

Edzés terén nagyon sikeres év volt számora a 2013. Most fejlődtem a legtöbbet mind tudásban, mind képességekben. Remélem 2014 is legalább ilyen jó lesz! A saját edzéseimben legalább így szeretnék fejlődni, de most már a crossfitben vannak a fő céljaim. Hétvégénként már nem tanfolyamokra fogok járni (bár enéhány 1-2 napos, megfizethető szeminárium érdekes témákban jöhet!), hanem szeretnék több rendezvényre elmenni, többek között olyanokra, ahol crossfit versenyeken is kipróbálhatom magam a kezdő, crosstraining kategóriában.
Az edzői munkában szeretnék nagyon sokat fejlődni, sok-sok elégedett vendéget - mert a kezdet nem volt könnyű. Én nagyon szeretem ezt csinálni és bízok benne, hogy egyre többen megismernek majd, és mernek hozzám fordulni segítségért. :) Eddig nem voltatok sokan, de akik megtaláltak és kitartottak mellettem, azokkal nagyon szeretek együtt dolgozni, látni a fejlődést. :) Köszönöm nektek, hogy engem választottatok! :)
Az első nagy kihívás az évben az Új év-új élet(mód) program lebonyolítása lesz. Közben várok további jelentkezőket edzésre, szeretnék majd csoportos Sparrowbag órákat is tartani, továbbra is fejelszteni a blogomat cikkekel, receptekkel, sokat írni a facebook oldalamra, segíteni Nektek személyesen, az online konzultációban (ahol már közel 100 ember keresett meg), vagy az ask.fm csatornámon keresztül, amit nemrég hoztam létre. Saját edzésekben: erősdöni, ügyesebbé, állóképesebbé válni, megtanulni pár gyakorlatot, a többit meg fejleszteni.

Boldog, sikeres 2014-et midenkinek!