Reverse diet - 5. hét


Az előzményekért katt IDE!

A héten megint stagnált a súlyom, csak a végén ingadozott, illetve emelkedett picit jobban. Úgyhogy megint picit emelkedik a kalóriabevitelem és már kezd a reverse diet tömegnövelésbe átcsapni, de végülis ez a cél. Már nagyjából kialakult bennem, hogy meddig csinálom és mik lesznek a további célok, de erről majd máskor...

Sokat gondolkodtam, hogy miről is írjak az eheti blogbejegyzésben, aztán arra jutottam, hogy leírom, miket szoktam mostanában enni, hátha jó ötleteket tudok vele adni, illetve ennek kapcsán még írok kicsit az étrendtervezésről is.



Még régebben írtam, hogy én az IIFYM alapján eszem, azaz bármit ehetek, ami belefér a kalória- és makrotápanyag keretembe. Ez persze nem jelenti azt, hogy "szemetet" zabálok folyton, sőt, tök ritkán eszem olyat, de néha eszek fagyit, meg nem dőlök a kardomba attól, hogy full cukor a proteinszeletem vagy a joghurt, amit meg akarok kóstolni.
Napi 5x eszem, de nem azért, mert ez a szentírás, hanem mert nekem így jó, így szoktam meg és szeretek sokszor enni meg meg is tudom oldani. (ITT egy cikk arról, hogy hányszor érdemes enni.)

És akkor nézzük az étrendem:

Reggeli:
Vagy valamilyen "Szafis" pékáru, vagy pufirizs, vagy pufi kukorica, esetleg bolti teljes kiőrlésű/magvas/rozsos pékáru. Ehhez sonka / tojás / cottage cheese vagy mogyivaj / lekvár + ha sós a kaja, akkor zöldségek

A post shared by Mimi Szűcs (@mimiszucs) on
Tízórai:
Ez általában az edzés előtti kajám: proteinszelet/energiaszelet/pufirizs/saját készítésű zabsüti, vagy muffin, vagy ezek vegyesen
A post shared by Mimi Szűcs (@mimiszucs) on
Edzés után van egy fehérjeturmixom szőlőcukorral.

Ebéd:
Valamilyen csirke-rizs-zöldség, vagy hasonló. A receptes e-bookomban van 50 ötlet. 😉

A post shared by Mimi Szűcs (@mimiszucs) on
Uzsi:
Általában fehérjés zabkása sok gyümivel. Az Instagramom tele van velük, mert most épp ezek díszítésével élem ki a kreativitásom. 😁

A post shared by Mimi Szűcs (@mimiszucs) on
Ha sokáig dolgozom, szoktam este fele inni egy zabos fehérjeturmixot, hogy ne haljak éhen, mire hazaérek vacsizni.

Vacsi:
Amíg nem volt ez a dög meleg, addig hasonló volt, mint az ebéd, de mostanában nem kívánom a meleg kaját, így inkább a reggelire hasonlít. Meg most rákattantam arra, hogy joghurtot keverek össze túróval és ehhez eszek valami pékárut. 😋
A post shared by Mimi Szűcs (@mimiszucs) on

Kb. ez az alap mostanság, látható, hogy nem csirke-rizs-brokkoli, bár azokat is szeretem, de nem enném naponta többször. 😝

Sokaknál az étrend annyit jelent, hogy testsúly és cél alapján kiszámolják mennyi csirke, rizs, zöldség, zab, fehérjepor meg mondjuk túró kell, aztán kész... 😖  Oké, az is működik, de miért kéne mindenkinek testépítő versenydiétát követnie?! Másból is be lehet vinni a tápanyagokat változatosan, egészségesen, kiegyensúlyozottan, úgy, hogy nem tilos minden, ami finom. 😜😋
Étrendtervezésnél én ezeket mind figyelembeveszem, sőt azt is, hogy mik a kedvenc kajáid, hogy mikor, hányszor szoktál enni, miket szeretsz, miket nem, stb. Én kiszámolok mindent, neked csak be kell tartani. Később, ha jobban érdekel a dolog, magad is ki tudsz számolni étrendeket (sőt az az igazi, mert te ismered magad a legjobban), de először nagy segítség, ha van előtted egy (vagy több) minta, amit alapul vehetsz, ami megmutatja a jó irányt. Az én szememben ez a személyre szabás, nem pedig az, hogy ha 60 kg vagy, akkor ennyi, ha 80, akkor meg annyi csirke-rizst kell enned. 🤔

Az ősszel induló online programokban mindenki kapni fog egy napi személyre szabott étrend mintát, amiben az is benne lesz, hogy hogyan variálhatod azt. A programokról picit bővebben ITT olvashatsz (sőt, ha felkeltette az érdeklődésed, kérlek töltsd ki a kérdőívet), még bővebben meg majd augusztusban. ☺️

Étrendet pedig ITT tudsz rendelni, 1-3-5 naposat, amit a fent leírt elvek alapján készítek el. 🤗

Nos, ennyit mára, remélem tetszett a sok kajafotó és -ötlet. Jövő héten jelentkezem újra, kíváncsi vagyok, hogyan fejlődik az erőm és az izomzatom ezzel a kb. 3000 kalóriával, amit mostanában eszem. 🐷 🐽 Talán majd ez lesz a téma 1 hét múlva.