2017. július 7., péntek

Reverse diet - 4. hét


Eddig 4 hete csinálom az ún. reverse diet-et, ami gyakorlatilag a fogyás utáni kalóriavisszavezetést jelenti, vagyis azt, hogy hogyan ehetsz többet szépen, fokozatosan, miután megszabadultál a nemkívánt zsírtól, anélkül, hogy azt visszaszednéd. Szóval mondhatni, hogy ez a jojó-effektus ellenszere.
Legalábbis egy ideig erről szól. Az anyagcsere felgyorsításáról, arról, hogy minél magasabbra feltornászd a kalóriaigényed. Hogy meddig lehet elmenni és hogy utána milyen célok jönnek, az egyénfüggő. Erről majd később.

Az első héten írtam arról, hogy miért csinálom, mik a céljaim. A másodikon arról, hogy hogyan lehet megvalósítani őrült kalóriaszámlálgatás nélkül. Múlt héten meg az edzés volt a téma.



Most, hogy letelt 4 hét, gondoltam, csinálok egy "progress picture"-t, hogy mondjam magyarul? Egy képet arról, hogy történt-e rajtam bármi változás az elmúlt 4 hétben. A hasam szoktam fotózni, mert az a leghájasabb testrészem 🐷, meg a csípőm és ott szeretem figyelni a változást. Mondjuk állítólag a lábamon látszik, hogy fogytam, ami igaz is, mert ha jóól megnézem 🤓, észreveszem a combfeszítőimen, hogy sokkal jobban látszanak 😄 azaz szálkásabb lett a combom. Azt viszont nincs kedvem itt befeszítgetve fotózgatni, sorry. 😜 Élőben, meg ha teszek fel edzős videót, abban úgyis látszik, ha épp rövid gatyában vagyok. És most nyáron ez elég gyakori. 😂

Szóval ilyen voltam 4 hete reggel éhgyomorra, jó szögből fotózva, de nem behúzott, nem befeszített hassal, hanem csak úgy simán a fürdőszoba tükörben... 🚿🛁 és mellette a mai kép. Jó, kicsit más szögből van, de az látszik, hogy nincs változás. 😄 És ez most jó hír, mert egyre többet eszem és picit megy felfele a súlyom is.
A héten megint ingadozósabb kedvében volt, volt 66, de majdnem 67 is, úgyhogy jó, hogy minden nap mértem, mert így az átlag legalább reális értéket ad róla. Ez az átlag most 66,6 😈 azaz kemény 10 dkg-val több, mint múlt héten. Ez azt jelenti, hogy megint kb. 50 kcal pluszt kapok. 


Ma arról írok, hogy vajon meddig lehet/kell ezt csinálni?

Nos, az okosok azt mondják, a reverse diet legalább olyan hosszú kell, hogy legyen, mint előtte a diéta volt.
Persze az sem mindegy milyen diéta volt, mekkora kalóriadeficit. Ha valaki évekig éheztette magát, annak évekig fog tartani ez is és más lesz az eredmény is. Mert tök más 1000 kalóriáról 2000-2500-ra lassan, sok hónap alatt feltornázni magad úgy, hogy van rajtad 20 kg plusz, mint 2400-ról 3000 valameddig 1-2 hónap alatt. Más a kiindulás, mások a célok. Előbbinek egy tönkretett anyagcserét kell helyretennie és közben fogyhat is, sőt tuti fog, én viszont inkább egy lassú tömegnövelésbe megyek át ezzel. Konkrét tömegelésre nincs szükségem és szerintem lányoknak egyébként sincs (kivéve, ha full izomtalan és egyben zsírtalan is valaki), mert mi sokkal könnyebben szedünk fel zsírt... ha az lenne a cél, hogy minden héten feljöjjön pár dkg, hamar újra 69-70 kg lennék. Ami nem jó, mert élvezem, hogy 66-67 kg-san 10-eket húzódzkodok meg 5 kg-s súllyal a lábaim között is 7-et. 😁Meg véégre saját testsúly felett van a felvételem és a lökésem. Ehhez erősödni és fogyni is kellett és nagy örömmel tölt el, hogy a kettő együtt ment. 🤗 Szóval nem szeretném, hogy elszálljon a súlyom, hiába éreztem én jól magam 70 kg-san is, így jobb a relatív erőm és nincs olyan vész, hogy ne férjek be a 70-es vagy 72-es súlycsoportba, ha felhúzó versenyen indulok. Mert én tuti nem fogok diétázni mielőtt egy kib@szott nagy súllyal kell deadliftelnem. 😜 Az nagyon felejtős, hogy ne egyek szénhidrátot, meg vízhajtás meg ilyenek... Éljen a lekváros pufirizs! 🤣
A post shared by Mimi Szűcs (@mimiszucs) on
Szóóval, nagyon elkanyarodtam a témától, avagy meddig folytassuk a reverse dietet? És mi jön utána?

- Legalább annyi ideig, mint amennyi a diéta volt. (Ez nálam jó kérdés, mert gyakorlatilag év eleje óta ment lefele lassan a súlyom, de ott még volt, hogy bezabáltam, meg gyomorproblémák is bekavarzak... az Avatar Nutritionnel konkrétan márc. 10-én kezdtem, és 13 hetet csináltam, de az első két hétben magas kalórián voltam és nem fogytam...)
- Amíg el nem érsz egy olyan kalóriabevitelt, amivel jól elvagy és ha később fogyás a cél, még akkor is el leszel vele, ha mondjuk ebből 500-at leveszünk. Szóval átlag esetben (ha közepesen vagytok aktívak) lányok, kb. 2500 legyen a cél. És akkor 2000-en kezdhettek fogyni. Fiúk, nektek meg 3000 felett. (A kcal nekem már jócskán elég lenne, de nem bánom, ha kicsit még nő, kíváncsi vagyok, meddig tudok elmenni. 😝)
- Amíg el nem kezd nagyon felfele menni a súlyod, annyira, hogy már zavar, mert zsírosodsz. (Nekem most lassacskán megy fel, szinte stagnál, nem zsírosodok, ahogy a kép mutatja. Főként víz lehet, hisz ennyi szénhidrát, amennyit én jelenleg eszem (400 g felett) rengeteg vizet tud megkötni. Meg glikogén az izmokban (a bennük tárolt szénhidrát). Minden esetre olyan 68-68,5 kg a határ, amíg max. elengedem a súlyom, de ez még csak egy terv. Azzal még nem fenyeget a súlycsoportból való kihízás, meg hogy nem bírok húzódzkodni, de van esélyem izmot felszedni.)

És mi jön utána?
Reverse után legalább 4 hét szintentartást javasolnak, hogy legyen ideje a szervezetnek alkalmazkodni a magasabb tápanyagbevitelhez.
Ha így elégedett vagy, minden oké, akkor lehet tovább szintentartani. Ha keményen edzel, lassan így is alakulni fogsz, amolyan testkompozíció változáson mész át, azaz zsír csökken, izom jön, de csiga tempóban, nem látványosan.
Ha van még felesleged, akkor pedig lehet szálkásítani és utána majd újra reverse.

Nálam kérdéses, hogy hogy lesz, mert össze akarom hangolni az edzésemmel, a versenyekkel, ha lesznek, meg egyéb eseményekkel. Majd alakul attól függően, hogy mik az eredményeim és erről úgyis beszámolok hetente. 😊 Minden esetre még tuti hetekig csinálom, szerintem egész nyáron.

Jövő héten jelentkezem újra. 🤗 Addig is, kövessetek Instagramon, tele van a kajafotókkal, meg néhány edzéses dologgal.