Reverse diet - 12. hét


Az előzményeket ITT találod, azt pedig, hogy mi az a reverse diet, ITT

Az előző blogbejegyzést ott hagytam abba, hogy elmentem 5 napra Liechtensteinbe és Svájcba. 🇱🇮🇨🇭😍 Azóta (sajnos 😜) visszajöttem és igazából tökéletesen úgy alakult minden kaja és testsúly szempontjából, ahogy szerettem volna. 😁


Csütörtök reggel mielőtt kimentem az állomásra, lemértem magam: 68,1 kg. Az Avatar Nutritonbe is bemérlegeltem, majd benyomtam a Vacation Mode gombot, azaz szabadságoltam magam a kajatervezés alól. 😜
Út közben oda- és visszafele is kb. végig zabáltam. Persze jó dolgokat és nem degeszre.


Ott úgy voltunk, hogy a főétkezésekre elég sokat ettem, tele, de nem rosszullétig, köztes kaják meg nem nagyon voltak, vagy csak 1-2 pici proteinszelet. Nagyon jó dolgokat ettem: magvas pékárukat, sonkát, sajtot, cottage cheese-t, ami ott Hüttenkäse 🏡, zöldségeket, gyümiket, hamburgereket, grill kukoricát, salit, csirkét, pár fagyit is... vasárnap egy full éttermi menüt és mindehhez képest kb. semmit nem mozogtam. 



Ok, az utazás előtti napokon csütörtökre úgyis kinyírtam magam (direkt), hogy bírjak ülni a vonaton és igényelje a testem a pihenőnapokat. Pénteken görkoriztam 2x5 km-t a zürichi reptér körüli utakon (rohadt jó aerob mozgás, 130 körüli átlagpulzusom volt és fel sem tűnt 😮😄, csak utána vettem észre, hogy jé, megizzadtam), de a többi napon fele annyi lépést tettem meg, mint máskor. Szóval eléggé inaktív voltam önmagamhoz képest. Amúgy annyira nem, 7-8000 lépés nem olyan rossz.

Az edzés vasárnap éjjel kezdett hiányozni 🤣, mivel valami edzőset álmodtam. 😄 Hétfőn a haza vonatozás alatt meg már nagyon hiányzott, már össze-vissza nyújtani próbáltam. 😜😄Szóval 4-5 napnál, vagy 1 hétnél hosszabb nyaraláson már jó, ha lehet edzeni, rövidebben felesleges, főleg, hogy nem gyakran van ilyen. Nekem hosszú évek óta nem volt ennyi pihim. 2 napnál több nem telt el edzés nélkül, úgyhogy ez most kellett a regenerálódáshoz.
Szóóval ehhez az aktivitáshoz képest k... sokat zabáltam, annyit, amennyit épp kedvem volt. 😄 És az eredmény a kedd reggeli mérlegelésen: pontosan 68,1 kg! Amennyivel elmentem. 1 dkg-t nem változott. Jó, biztos lement 3 g izom meg feljött 3 g zsír 😂😂de most komolyan, ez kit érdekel?! 2-t edzek és visszaáll. 😁Többet ér jól szórakozni, mint azon remegni, hogy jajjjjjj lemegy az izmom meg behízok pár nap alatt... Ennél több napos nyaralás esetén sem hiszem, hogy a kajára jobban figyelnék, inkább mozognék, az edzéshiányt úgysem bírnám sokáig.
Azt, hogy nem híztam, tutira annak köszönhetem, hogy a reverse diettel eljutottam erre a magas, 3000 feletti kalóriabevitelre brutális szénhidrátmennyiséggel karöltve. Ezzel olyan szintre gyorsult az anyagcserém, hogy simán elégetek egy csomó energiát. 😁 Szóval a sok heti odafigyeléssel megdolgoztam érte, hogy össze-vissza ehessek néha. 💪 A kulcsszó a néha.

Aztán hétfő este visszaértünk, keddtől újra edzés, rögtön egy brutális volt előírva a tervemben, nagyon kinyírt. Asszem pótoltam minden mozgáshiányt 2 óra alatt. Írtam róla az Instás edzésnaplómba, igaz az angol nyelvű, de azért beteszem ide is:


Ja, a keddi mérlegelés után kinyomtam a Vacation Mode-ot az Avatarban és a reverse diet folytatását választottam. A rendszer gyakorlatilag semmit nem variált a makróimon, szóval folytattam ahol abbahagytam.



Szerdán pihinap, mivel a héten már nem variálok az előírt tervemen, meg a keddi edzés után úgyis rámfért. Szóval most csak 4 edzés lesz az 5 helyett. A csütörtöki is jó volt, izomlázam kb. semmi sem lett a kedditől 😮.

Péntek reggel pedig célt változtattam az Avatarban: mostantól szintentartás van. Elértem a 68,5 kg-t heti átlagban, letelt a 12 hét, nem kell több kaja, szóval minden arra utal, hogy elég a reverse-ből.






Az új célhoz be kellett mérlegelni, majd beállítani pár dolgot. Ami érdekes ezekből: én eddig úgy lőttem be a szénhidrát és zsír arányát, hogy max. ch, min. zsír. Ezzel teljesen jól elvoltam, amíg kevesebb kalóriám volt, de ennyit már nem olyan élvezetes ilyen zsírtalanul bevinni. És nem kell nekem 500 g ch. Ok, hogy szeretem a lekváros pufirizst, de ha már ennyi kalóriám van, férjenek bele a mogyivajak, a brutál zabszeletek, némi szósz a húsokhoz, sajt nagyobb mennyiségben. Csak picit módosítottam, így az energiabevitelem 25%-a van zsírból az eddigi 20% helyett, a szénhidrát meg "csak" 55% a 60% helyett. Bár a CrossFitben minden van, én sokkal inkább erősportoló vagyok, mint állóképességi. Nem a Tour de France-ra készülök, meg nem is a maratonra, szóval nem kell annyi "üzemanyag". 😜



Ezek lettek az új makrók:



Még azt kellett beállítani, hogy mennyire "szorosan" akarom tartani a súlyom. Elég tág lehetőségek vannak, én azt állítottam be, hogy max. 69-ig mehet fel. Így lett a rendszerben 68,1+/-1 kg. Ha ezt felfele, vagy lefele átlépem, akkor kevesebb/több kaját kapok, ha tartom, akkor marad.


Valószínű 4 hétig csinálom ezt, ennyi a minimum ajánlott, hogy alkalmazkodjon a szervezet a reverse diettel elért magas kalóriabevitelhez. És utána jöhet 8 hétig egy lightos szálkásítás decembertől pedig reverse, hogy karácsony tájékán sokat ehessek 😋és nyugodtan benyomhassam újra a Vacation Mode-ot. 😁😜

A súlytartásról nem írok blogot, hisz ott semmi izgalmas nincs, viszont jövő héten lesz egy összefoglaló a reverseről. 🤗