2016. január 14., csütörtök

10 gyakori fitness hiba – Kerüld el őket és hamarabb eléred a célod!



Úgy érzed, mindent megteszel a célod érdekében mind az edzőteremben, mind az egészséges táplálkozás terén, mégsem látsz fejlődést magadon?
Lehet, hogy csak türelmetlen vagy, de az is benne van a pakliban, hogy az alábbi hibák valamelyikét, vagy többüket is folyamatosan elköveted.



1. Kihagysz étkezéseket


Ha azt gondolod, hogy az étkezések kihagyásával jót teszel, mert így majd kevesebbet eszel, nagyon tévedsz!
Egyrészt: ha kevesebbet eszel a kelleténél, le fogod lassítani az anyagcseréd, ami raktározásra ösztönzi a szervezeted, magyarul eztután szinte bármit, amit eszel, zsírpárnákká fog alakítani.
Másrészt: lehet, hogy egy étkezés kihyagásával a következőig annyira éhes leszel, hogy nem kevesebbet, hanem jóval többet fogsz enni a kelleténél, ami ugye szintén hízáshoz vezet.
Úgyhogy alakíts ki egy rendszert, annyi étkezést, amennyit tartani tudsz, amennyi beleillik a napirendedbe és azt igyekezz tartani minden nap.


2. “Csoda” módszereket keresel


Ki kell ábrándítsalak, nincs csoda módszer, nincsenek olyan kapszulák, amiket bevéve kemény edzések és a diéta betartása nélkül lefogysz, vagy izmos leszel. És ilyen gépek és testkezelések sincsenek. Nyilván vannak táplálékkiegészítők, amelyek segítenek, kicsit hozzátesznek az eredményeidhez, de a munkát semmivel nem lehet megkerülni.



3. Nem iszol eleget


A test szinte minden szövete nagy arányban tartalmaz vizet, az izomszövet pl. 75%-ban vízből áll. Fontos, hogy minden nap legalább 2-3 litert igyál!
Ha nem iszol eleget, rosszabbul működik az egész szervezet, megfájdul a fejed, nem tudsz úgy telejsíteni sem szellemi, sem fizikai téren. Az emésztés, a tápanyagok felszívódása is megsínyli, magyarán szólva sem a diétádnak, sem az edzésednek nem tesz jót ha nem iszol.


4. Gyötröd magad

Túlhajtod magad, túl szigorú diétával és brutális edzésekkel kínzod a tested. Nem szabad utálni és kizsigerelni magad. Attól még, hogy jelenleg nem tetszik, amit a tükörben látsz, ne gyűlöld a tested! Tudom, nehéz, de hidd el, ha jól bánsz vele, meghálálja és úgy fog alakulni, ahogy szeretnéd. Kiegyensúlyozott diéta kell és megfelelő mennyiségű és minőségű edzés kell.


5. Teljesen kerülöd a szénhdirátokat


Sok helyen hallani, hogy a szénhidrát ellenség, nem szabad enni, mert az rossz nekünk, meghízunk tőle, nem fogyunk le stb… Nos ez így butaság!
A szénhidrát adja az energiát az edzéshez és nélkülük az izmok is laposabbnak látszanak. Persze ez nem azt jelenti, hogy nyakra-főre lehet enni a gyümölcsöket meg a rizst, zabot, hanem azt, hogy mennyiségre és minőségre odafigyelve be kell őket illeszteni az étrendbe, nem jó őket teljesen kiiktatni.
Hogy ki mennyit ehet az leginkább az aktivitási szinttől függ, minden esetre érdemes minél feldolgozatlanabb és minél magasabb rosttartalmú szénhidártokat választani.



6. Túledzed magad


Attól, hogy minden nap kihajtod magad, nem fogsz jobban fejlődni! Az izmoknak és az idegrendszernek is pihenésre van szüksége. Legyen heti 1-2 pihenőnapod és éjszakánként igyekezz 7-8 órát aludni.



7. Mindig ugyan azt csinálod edzésen


Ha az edzésedben nincs progresszió, azaz nem növeled az intenzitást (pl. súlyok nagysága, ismétlésszám), akkor nem fogsz fejlődni. Ha azt csinálod, amihez már hozzászoktál, nincs mihez adaptálódnia az izmomzatodnak, így nem is fog erősödni.


8. Felülések, hasprések 100-ait végzed


Gyakori hiba: hasról akarunk fogyni, hasazzunk! Felesleges túlzásba vinni, helyi zsírégetés még mindig nem létezik. Azt, hogy honnan mikor fogsz fogyni nagyrészt a genetikai adottságaid, illetve hormonális állapotod fogja meghatározni


9. Túl sokat kardiózol


A kardió edzések eredeti célja az állóképesség-fejlesztés. Tény, hogy kalóriák égetésére is kiváló, de nem érdemes túlzásba vinni, mert csak azt éred el vele, amit már fentebb is említettem: túlhajtod magad. Az órákon át tartó futkorászás helyett próbáld ki a rövidebb, de intenzív intervallum edzéseket.


10. Nem edzel súlyokkal


Sok lány fél, hogy a súlyoktól túl izmos lesz, vastagabb lesz ott, ahonnan, amúgy is fogyni akar. Nos, ez nincs így! Akkor leszel csak vastagabb, ha nem diétázol, mert úgy a zsírréteg alá fogsz izmosodni. Egyébként meg az izmok adják a test formáját, szükség van rájuk és túl izmos csak hosszú évek kitartó munkájával lehetsz, ha olyan szinten edzel és annyira figyelsz az étkezésedre, mint egy versenyző.
A súlyzós edzéssel csak pozitív hatásokat érhetsz el, ugyanis több izom = gyorsabb anyagcsere, azaz több kalóriát éget a szervezeted a nap folyamán, valamint izmok nélkül sosem leszel formás.


A cikket a Peak oldalára írtam.


.    .    .    .    .    .    .    .    .    .

Még több hasznos tudnivalót találsz az e-bookomban:


Több, mint 60 oldalas tudásanyag az egészséges, tartós fogyás alapjairól. Hogyan kell étrendet tervezni? Milyen edzéssel érhetsz célt leghamarabb? Tények, tévhitek, mítoszok a fitnesz iparból.

LETÖLTÉS + RÉSZLETEK

.    .    .    .    .    .    .    .    .    .

Ha bármi kérdésed vagy hozzáfűzni valód van a témához, vagy segítségre van szükséged edzés/étrend terén várlak a Facebook csoportomban. :)