Sajtos-tökmaglisztes muffin

Egy finom, magas fehérjetartalmú sós süti receptjét hoztam el nektek, ami a tökmaglisztnek köszönhetően nem csak nagyon egészséges, de különleges, zöldes színben pompázik.


Még hónapokkal ezelőtt készítettem, mikor kipróbáltam a tökmaglisztet, és általában tojásrántottával és/vagy cottage cheese-zel ettem.

HOZZÁVALÓK:

(10 db muffinformához)
  • 50 g zabpehely
  • 30 g tökmagliszt
  • 125 g túró
  • 75 g sajt
  • 1 tojás
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • ízlés szerint só, bors, fokhagyma, köménymag
  •  kevés víz

ELKÉSZÍTÉS:

A sütőt melegítsd elő 180 °C-ra, közben készítsd el a tésztát: keverd össze a zabpelyhet, a tökmaglisztet és a fűszereket, majd eressz rá annyi vizet, amennyi pont ellepi.
Hagyd álli pár percig, hogy a zabpehely megszívhassa magát. Addig pont lesz időd lereszelni a sajtot. Egy keveset apró lyukú reszelővel csinálj – ez lesz majd a díszítés a muffinok tetején, a nagy részét elég durvábbra reszelni – ez majd a tésztába kerül.
Keverd a túrót, a tojást és a reszelt sajtot a zabos-lisztes keverékhez. A masszát kanalazd muffinformákba, majd a tetejükre szórd rá a maradék reszelt sajtot.
Addig kell sütni, míg a muffinok tetején lévő sajt el nem kezd pirulni.

Mikor kihűl, könnyen eltávolítható lesz a szilikon formákból.

Jó étvágyat!

Tippek, ötletek:

  • Én sovány túrót, de zsíros sajtot használtam – ha mindkettő zsírszegény, tovább csökkenthető a muffinok kalória- és zsírtartalma.
  • Ha füstölt sajtot használunk, érdekesebb ízvilágot kapunk.
  • Tökmagliszt helyett más maglisztet, vagy zabpehelylisztet is használhatunk.




Tápanyagtartalom az egész adagban: 730 kcal, 60 g fehérje, 36 g szénhidrát, 32 g zsír

1 db sütiben: 73 kcal, 6 g fehérje, 3,6 g szénhidrát, 3,2 g zsír