Pulykamell Serrano sonkával és túróval


A sonka nálam soha nem csirkemell-, vagy pulykamell sonkát jelent... azok közül több az ízetlen, húst alig tartalmazó, ellenben tartósítószerekkel, szőlőcukorral, vízzel, szójával telenyomott akármi, mint a valamire való, minőségi hús. Viszont a - sajnos jó drága - vékonyra szelt, ízes, füstölt, kizárólag húst tartalmazó sonkák, mint mondjuk a Feketeerdei, vagy a Serrano nagy kedvenceim. A múltkor kaptam egy kis Serranot, aminek egy részét ehhez a finom "sajtos-tejszínes" húsok mintájára, készült kajába tettem.

HOZZÁVALÓK


450 g pulykamell
40 g kiváló minőségű, vékonyra szelt füstölt sonka (pl. Serrano)
100 g krémes, zsírszegény túró
50 g sajt
fűszerek ízlés szerint (só, bors, fokhagyma, chili, zöldfűszerek…)


ELKÉSZÍTÉS


A sütőt melegítsd elő 200 °C-ra. Közben egy tűzálló tál alját rakd ki sonkaszeletekkel.
A pulykamellet vágd tetszőleges méretű szeletekre, majd sózd be. A túrót keverd össze ízlés szerinti fűszerekkel: a fokhagymát, borsot, petrezselymet, metélőhagymát különösen ajánlom. Ha túl sűrű, pici vízzel lazíts rajta, míg tejfölhöz hasonló állaga nem lesz. A pulykamellszeleteket helyezd a sonkára majd csorgasd rájuk és közéjük a túrós-fűszeres öntetet. Fedd le a tálat és süsd majdnem készre.

Közben a sajtot reszeld le és amikor a hús már kifehéredett és megpuhult, szórd rá. Tedd vissza a sütőbe még egy kis időre, de már fedő nélkül, és ha teheted, grill üzemmódba, hogy rápiruljon a sajt.

Párolt, vagy sült zöldségekkel tálald. Szerintem petrezselymes zöldbabbal kiváló.

Én ezt 4 adagra osztottam, így egy adag tápanyagtartalma a következő:
218 kcal, 37 g fehérje, 1 g szénhdirát, 8 g zsír



Sovány túróval és sajttal tovább csökkenthető a kalória- és zsírtartalom.
Az én túróm 100 g-ban 5 g zsírt tartalmazott, a tetejére pedig hagyományos trappistát reszeltem.
A pulykamellen kívül más sovány hússal is tökéletes.


A recept a Peak Girlsnek készült.

Még több hasonló receptet találsz az e-bookomban!