FitnessBlogger program: Emi - összefoglaló a 12 hétről

Status quo, sok tanulsággal

Összefoglaló az én FitnessBlogger Programomról


Azzal a reménnyel vágtam bele a programba, hogy magamra tudok rántani némi izmot a 12 hét alatt, és az étkezésemet is ráncba tudom szedni. Az is érdekelt emellett, hogy milyen együtt dolgozni egy személyi edzővel, akinek megvan a szakmai háttere mindehhez - velem szemben, aki eddig „csak úgy magától” csinálta a dolgokat.

A – sajnos pontatlan – mérésekből, amelyeket a program elején és vége felé csináltattam, azt tudtam kikövetkeztetni, hogy most nagyjából ugyan azon a szinten állok, mint ősszel. Megmaradt tehát a status quo. Nem ez volt a célom, de így alakult. Mégsem a vesztesek csüggedtségével zárom le a programot, mert elég sokat tanultam ez alatt a 12 hét alatt. Vegyük sorra ezeket…


Szénhidrát. Sokakkal ellentétben, nekem a szénhidrát nem ellenségem, hanem barátom. Nem érdemes nagy mértékben kigyilkolni az étrendemből, mert nekem úgy látszik – másokhoz képest – igenis, nagy szükségem van rá. A testem „gyárilag” is elég szálkás már, hát még most, hogy alakítottunk az étrenden. Engem valahogy nem tett boldogabbá, hogy számolni tudtam a hasizmaimat.

Elégetett kalória. Vettem egy pulzusmérő órát, amivel borzasztó sok dolgot tudok nyomon követni (ezen funkciók tanulmányozásának még a mai napig nem értem a végére), többet között az edzések alatt elégetett kalória mennyiségét. Álmomban nem gondoltam volna, hogy ez 550 és 650 kcal között mozog. Ez bizony rádöbbentett arra, hogy a napi 2400 kalóriát el kell érni. Kell. És pont.

Edzésfelosztás. Nem voltam kibékülve az edzésfelosztással, de érdemes volt kipróbálni mást, mint amit a testem addig megszokott. Ez egy elég ambivalens dolog volt. Egyfelől szükségem volt a váltásra, és a változatosságra (amiért nagyon hálás vagyok), amit Mimi edzéstervei nyújtottak, de számomra úgy tűnik, hogy hosszú távon mégsem ez a leghatásosabb. (Persze, hogy mi hatásos, az mindig a céltól függ.)

Gyakorlatok. Sok új gyakorlatot tanultam, főleg a TRX terén. Ezeket be fogom illeszteni a jövőben is az edzéstervembe. Sőt, a rudas elölguggolást is sikerült megszoknom (amiről korábban lemondtam), amit már csak azért sem szeretnék elhagyni! :) Biszetteket is kellett csinálnom, amik elég kemények voltak (főleg a deadliftesek), de ezeket is fogom folytatni. A személyes találkozó folyamán pedig helyreraktuk a klasszikus gyakorlatok technikáit, aminek nagyon örültem!

Sajnos sok idő az interneten új gyakorlatok után kutatni, és azokból egy tervet csinálni (mindezt úgy, hogy én a klasszikus értelemben „nem értek ehhez”), most konyhakész terveket kaptam, ami nagyon megkönnyítette a dolgom (főleg időt spóroltam ezzel), de másfelől néha mégis hiányoztak az én kis összeeszkábált sémáim.

Az elhanyagolt mellizom és hasizom újra helyet kapott a tervekben, és ezt is tovább fogom vinni.
A múltkori Reebok-nyereményemből sok dolgot tudtam itthonra venni, ami lehetővé teszi, hogy itthon edzem a hasizmomat. Nem fogok rá teremben edzeni, mert ha a „normál” edzés végéhez csapok pár hasizomgyakorlatot, akkor nagyon elnyúlik az edzés, amire sajnos nekem hétközben nincs sok időm.

Egy derékfájós hét után direkt erre a területre is kaptam gyakorlatokat, amik teljes mértékben használtak. A derékfájás lehet intő jel, hogy itt el vagyok maradva a fejlődésben, és ideje erre is időt szánni!

Erő. Az alapgyakorlatoknál úgy érzem, hogy a teljesítményem szépen lassan kúszott felfelé, és remélem, hogy ez a jövőben sem áll meg! Habár „testszerkezetileg” nem változtam az elmúlt hetek alatt, merem állítani, hogy erősebb lettem, és januártól több lendülettel tudok nekilátni a „munkának”.


Köszönöm Miminek az együttműködést, tanulságos fitneszkaland volt a fitnessblogger program!