FitnessBlogger program: Mónika bemutatkozása

28 éves vagyok, jelenleg kb. 20 kg fölösleggel élek együtt.
Kamaszkorom óta nem emlékszem olyanra, amikor ne a fogyás lett volna a központi téma az életemben, akár elméleti, akár gyakorlati szinten. Az évek során sok mindent próbáltam már, hogy megszabaduljak a dagi jelmeztől. Voltam akupunktúrás kezelésen, több-kevesebb sikerrel végigcsináltam sok ostoba diétát, de egyik sem hozott tartós eredményt. A sport soha nem volt életem része. Tavaly nyáron kezdtem el a futást, de 10-15 alkalom után úgy alakult, hogy abbahagytam. 

Februárban határoztam el, hogy ha letudom az egyetemen vizsgákat, akkor kezdek valamit magammal. Minden nap meg kell másznom 141 lépcsőfokot, hogy hazaérjek. Teltek a napok-hetek és minden nap, amikor megmásztam a lépcsőhegyet azon gondolkodtam, hogy ha elkezdtem volna februárban az edzést, már hol tartanék… Aztán jött május, szakdolgozat, június államvizsga. Volt egy ígéretem, miszerint ha sikerül a vizsgám, leteszem cigarettát. És sikerült. Itt indult el valami, azt hiszem. Két hét nemdohányzás után jött 1 csípős megjegyzés, hogy mennyit híztam, amióta nem dohányzom – ekkor -3kg-nál jártam, mert odafigyeltem étkezésre – és akkor azt mondtam, hogy itt az ideje lépni. Mellette meg megláttam magam a diplomaosztó napján a tükörben, és majdnem elsírtam magam
2014. júl. 8 óta nincs kenyér, tészta, krumpli, rizs. Cukrot eddig sem nagyon használtam, illetve cukorpótlókat használok már több éve. Eltelt 2-3 hét így, és rávettem magam, hogy megyek, kocogok egy sort. 2 km után azt hittem ott halok meg. Nem is futottam tovább. De valahol bennem volt, hogy legalább kimozdultam.. Másnap elmentem úszni, 20 hossz után csak azért bírtam még megmozdulni a vízben, mert attól tartottam elsüllyedek.
Következő nap találtam a környéken egy atlétikai pályát, azóta ott futok. Sokszor hullafáradtan értem haza és nem volt kedvem futni. Így kedv nélkül mentem. Aztán a kitartás hozta magával, hogy megszokás lett a futás.. A kezdeti 2 km után ma már a 11 km sem okoz gondot…sőt, nem titkolt célom a tavaszi félmaraton teljesítése.
A futópályán vannak outdoor gépek, így futás után azokat szoktam még gyűrni, egyetlen szépséghibája, hogy este 8-kor bezár a pálya, így munka után sietni kell haza, illetve télvíz idején nem olyan öröm leülni a jéghideg evezőgépre, így az ellipszis gépet szoktam mostanság leginkább használni futás előtt.

Régóta szeretnék teremben edzeni, de mivel nincs tudásom, hogy mit hogyan kell, eddig még nem voltam. Mimi programjára még novemberben akartam jelentkezni, de a munkahelyi hajtás miatt lecsúsztam a jelentkezési határidőről. Szeretném a mozgást még inkább az életem szerves részévé tenni, illetve megszabadulni a még megmaradt súlyfeleslegtől.