Vera

Vera még tavaly augusztusban keresett meg: egy otthoni edzéstervet szeretett volna, amellyel erősödni-izmosodni tud. Vera eleve nagyon sportos és ügyes volt, rendszeresen tornázott videókra, DVD-kre. Az ilyen areob/kardió jellegű edzések egy részét erősítő edzésekre cseréltük le.

Az edzésterv megrendelésekor Vera több alkalom személyi edzésere is eljött hozzám, hogy kipróbáljuk és megtanuljuk az otthoni eszközökkel (step pad, gumikötél, kézisúlyzók, fitball) végezhető gyakorlatokat és azok számos változatát, nehezítési lehetőségeit. Az említett eszközök mellett ajánlottam a Sparrowbaget, amit Vera később maga készített el "rizseszsák" formában és azóta is használja. :)

Egy hónappal az utolsó közös edzés után Vera a következő beszámolót írta nekem:

"Kedves Mimi!

Már én is terveztem, hogy írok Neked. Igen, elkészült a zsák. Szerintem egész jól sikerült a méretezés, 10 kg rizs belefér, talán még 11 is. 10 kilóval viszont könnyebb fogás esik rajta.
Természetesen az edzéseket is elkezdtem. Mindkét edzés esetén ha a terv szerint végigcsinálok minden gyakorlatot a kellő számú ismétléssel és sorozattal, pihenőkkel, bemelegítéssel és nyújtással együtt mindez kb. 75-90 percet vesz igénybe. Tényleg jól átmozgat, csak amikor este 9 után nekiállok, már kicsit hosszúnak tűnik. (...) Amúgy a gyakorlatok jól mennek, és valóban, sok esetben (főleg a lábnál) nagyobb súlyt is bírnék, szóval tervezem újabb zsák készítését.:) (...)

Mindemellett, ha még marad egy kis időm és lelkesedésem a fegyencedzésből a fekvőtámasszal, a híddal és az egylábas guggolással foglalkozom. A többi gyakorlathoz rúd kéne, így azokba talán egyszer később kezdek bele. Küldök képeket is a zsákról. Sosem nézem magam edzés közben, és csodálkozva látom, hogy látszik a bicepszem, ha megemelem a zsákot.:)

Rendszeresen figyelem a blogodat és az írásaid.
További jó munkát kívánok Neked, és remélem, hallunk még egymásról.:) 

Szia: Vera"

November elején a következőkről számolt be Vera:

"Végzem a zsákos edzéseket, töltöttem bele még egy kilót, így 11 kilós lett. Sajnos abban tökéletesen igazad van, hogy mindig növelni kell a terhelést, Főleg az alsótestet megdolgoztató gyakorlatoknál érzem, hogy már ez is kevés (na jó, a bolgár guggolásnál még nem:) ). Viszont bizonyos felsőtestes gyakolratoknál még sok. Szóval varrok egy kicsit kisebb zsákot is. Persze az edzőtermi súlyokkal egyszerűbb a helyzet: egy-egy tárcsát hozzárak az ember. A rizst viszont kicsit macerás ki-be töltögetni két gyakorlat között. A zsákok számát sem lehet a végtelenségig növelni, mert a lakásom előbb utóbb egy gabonafeldolgozó üzemre fog hasonlítani.:) Talán pályát tévesztettem, és molnárnak kellett volna mennem, akkor munkaidőben edzhetnék is egyben.:)

No de a viccet félretéve, úgy érzem, erősödöm. Nagyobb izmaim ugyan nem lettek, de talán kicsit kevesebb a zsír a combomon. Bevallom, nem igazán merek többet enni, bár tudom, tömegnöveléshez egy kicsi kalóriatöbblet is kéne. Egyelőre elégedettséggel tölt el, hogy még jobban bírom az aerob típusú edzéseket is. Pár hete kisfiam iskolájában egészségnap volt, ahol mindenféle edzéseken vehettek részt szülők, gyerekek. Nagy meglepetésemre meghívták Tatarek Rezsőt is. Igen kemény iron box órát tartott erősítéssel, és talán én voltam az egyetlen, aki végigcsinálta.:)

Haladok a fegyencedzéssel is. Egyelőre a guggolással, a fekvőtámasszal és a híddal foglalkozom."

Vera most, fél év elteltével is használt veszi az edzéstervnek és a zsáknak, s szépen erősödik is, hiszen lassan "kinövi" azt. A 11 kg-os zsák az S-es Sparrowbagnek felel meg, ami egy törékeny, 50 kg körüli hölgy esetén felsőtest gyakorlatok esetében nagy súlynak számít, pláne, ha már kezd könnyűvé válni. :))

"Kedves Mimi!

Köszönöm érdeklődésedet: Igen használom még a rizszsákot, a gumikötelet, a súlyokat. Csinálom az edzéstervet is, bár most heti max. két ilyen jellegű edzés fér bele, ugyanis végzem a fegyencedzésből a guggolást, a hidat és a fekvőtámaszt, továbbá Angelocskánál láttam a következő gyakorlatsort Samutól. Ezt is csinálom: székre fellépés egy lábbal, úgy hogy ereszkedésnél nem ér le a lábam a földre, sissy-guggolás, fitball behúzás, bolgár guggolás rizszsákkal (ez utóbbi két gyakorlatot te is betetted az edzéstervbe). Ebből két kör. Ez így egy rövid edzés, de hatékonynak érzem. A zsák már 11 kilós, de már ez is kevés az alsótestre, és lassan felsőtestre is. Valóban növelni kell a zsák tömegét mert egyre könnyebbé válnak a gyakorlatok, hiába csinálom lassan. Emellett heti háromszor szeretek kardiózni is. Tudom, ezt "fegyences" körökben nem tartják nagyra, de én szeretem.:)

Emlékszem a levélre, amit neked küldtem a rizszsákos fotóval szeptember végén. Nyugodtan felhasználhatod a tartalmát, megtisztelő számomra.

Újabb tapasztalataimat részben fent leírtam. A változás (külsőre) nem látványos, de érzem, hogy jobb a teherbírásom (ahogy említettem, ideje növelni a terhelést). Talán a táplálkozásom, nem ideális. (...)

Későre jár, hirtelen ennyi jutott eszembe, de írj, ha valamire még kíváncsi lennél.

Szép estét..vagy inkább jó éjszakát.:)
Vera"