Banános brownie citrusos krémmel


Annyi ilyen agyondíszített giccses muffinos, vagy "cupcake"-es képet láttam már, hogy úgy döntöttem, veszek egy habzsákot és kipróbálom milyen, ha krémes túrót nyomatok vele a sütik tetejére. Nos, ők lettek az első ilysféle műveim. Volt a hűtőben 2 banánom is, és már kezdtek túlérni, így gondoltam, az egyiket felhasználom sütibe. A krémbe nem akartam tenni, hátha elcseszi, így a süti alapjába turmixoltam. Ezt hasonlóra terveztem, mint a korábbi mogyoróvajas-banános brownie-m.
Citrom is volt itthon, mert az Öcsi vett egy csomót, és mondta, hogy nyugodtan használjam. :D Na, hát én használtam is, így citromos túrókrémet gyártottam, amit megspékeltem még egy pici narancsos fehérjével. Nagyon finom lett, illik egymáshoz az édes banán és a savanyú citromos krém.

HOZZÁVALÓK

(6 db muffinformához)

A tésztához
  • 50 g krémes sovány túró
  • 1 tojás (pici, 40 g-os volt)
  • 1 banán
  • 15 g vaníliás vagy csokis fehérjepor (kevert, esetleg kazein)
  • 10 g kókuszliszt
  • 10 g zabpehelyliszt
  • 10 g holland kakaópor
  • 20 g eritrit (vagy más édesítő)
  • 5 g kókuszzsír
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • kb. 0,5 dl víz
  • fahéj
A krémhez
  • 200 g krémes sovány túró
  • 1 citrom leve és egy pici a héjából reszelve
  • 10 g narancsos fehérjepor
  • ízlés szerint édesítő (nálam pár csepp folyékony stevia)
  • 1 ek. zselatin
  • fahéj

ELKÉSZÍTÉS




  1. A sütőt melegítsük elő 150 °C-ra. Közben keverjük össze a süti száraz összetevőit: a fehérjeport, a liszteket, a kakaót, az eritritet, egy kis szódabikarbónát és ízesítsük fahéjjal.
  2. A banánt pucoljuk meg, törjük darabokra és dobáljuk be a turmix gépbe. Adjunk hozzá 50 g túrót, a tojást és kb. ½ dl vizet. (Én túladagoltam... 1 dl-t tettem bele és híg lötty lett az egész, de azért megsült és aze redmény jó lett, csak magasabb hőfokon.)
  3. Keverjük össze a baános turmixot a száraz összetevőkkel.
  4. A simára kevert krémet (ami jó esetben nem olyan lötyis, mint a mellkékelt képen) kanalazzuk szilikonos muffinformákba, majd tegyük be a sütőbe őket.
  5. Egy citromot vágjunk félbe és facsarjuk ki a levét. (Én olyan Jamie Olivertől módszerrel  ogtam és erőből kinyomtam őket. XD Most minek piszkítsam be a citromfacsarót?! Ennyi szorítóerőm meg már csak van a sok edzéstől. :))) A citromlében oldjunk fel egy ek. zselatint és melegítsük fel.
  6. A citromlét keverjük össze 200 g krémes sovány túróval, egy kevés narancsos fehérjeporral (kihagyható), ízlés szerinti édesítővel és egy kis reszelt citromhéjjal. Tegyük be az egészet a hűtőbe.
  7. Ha látjuk, hogy megsültek a muffinok, vegyük ki őket a sütőből és hagyjuk őket hűlni.
  8. A krémet töltsük habzsákba és nyomjuk a sütemények tetejére. Én még egy kis fahéjjal díszítettem.
  9. Utána már csak hűteni kell, és a zselatinnak köszönhetően a krém egyben fog maradni. Jó étvágyat! :)
TÁPÉRTÉK / db:
108 kcal / 11,5 g fehérje (ebből 10 g telejs értékű) / 10,5 g szénhidrát (ebből 8,3 g felszívódó, a többi rost) / 3,4 g zsír



Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!

Ha pedig nincs kedved/időd sütögetni, próbáld ki a készen kapható Protein Brownie-t! (Katt a képre!)