Edzéseim a héten

Vasárnap, a pihenőnapomon le szoktam írni, miket edzettem a héten. Már izomcsoportok alapján nem igazán tudom felosztani az edzésnapjaimat, mert mindig van minden féle... oké, az megvan, hogy mikor guggolok, mikor húzódzkodok, mikor deadliftelek, mikor fekvenyomok, de már rég nem az az elsődleges célom, hogy formáljam magam, hanem a képességeim fejlesztése. Volt is  benne a héten pár sikerem. :)

HÉTFŐN guggolással kezdtem, itt erőfejelsztés van. Kipróbáltam a 'Jó reggelt" gyakorlatot is, mert bár ismerem, sosem szoktam csinálni, elvagyok én a deadliftekkel... csak mostanában elég sokszor látom Crossfites tervekben. Hát... nem lett a kedvencem, nem is erőltettem soká. Inkább csináltam sumo deadlift high-pullt thrusterrel felváltva (persze voltak pihenők), 30, 35, aztán 40 kg-val. Ennyivel még sosem próbáltam egyiket sem. Jó érzés volt! :) Aztán volt még overhead squat és sikerült 5 db ismétlés 2 db 12,5 kilós súlyzóval. Aztán másodszorra nekifutva már egy sem, de sebaj. Közben valamikor bolgár guggoltam is, most 10, 9, 8, 7 ... 1 ismétléseset játszottam, 2x10 kg-val csak és pihenőkkel. De így is ütött.
A végén haskerekeztem, mert vasárnap elhoztam otthonról és már a szekrényeben tárolom a teremben.

KEDDEN húzódzkodtam, de nem sokat, csak 5x5-öt, midnet különböző fogásokban. Aztán - mivel a keresztcsigánál voltam, ott húzódzkodtam az állvány közepén és szabad volt az egész - csináltam keresztcsigás lehúzásokat. Utána döntött törzsű eveztem, növeltem a súlyokon, kipróbáltam most először 50 kg-val is. Utána hátsó tolódzkodást csináltam, a múltkori súly nélküli "szivatás" után most jól magamra pakoltam egy 12 kg-s Sparrowbaget, arra meg először egy 20 kg-s tárcsát, amit aztán kicseréltem ugyanakkora kézisúlyra, mert az jobban elfért a zsákon és még stabil is meg nem is nyom. :) Na, ezek után GFlexeztem és kettlebelleztem: 4 körben csináltam 20 evezést 10 american swinggel váltva. Az evezést azt behajlított térdekkel "befeküdve" a flex alá, úgy, hogy rohadt nehéz legyen és ne is bírjam egybe lenyomni a 20-at.
A végén még csináltam egy törzserősítő gyakit a flexben és TGU-kat a kettlebellel.

SZERDA reggel a Crossfit teremben voltam. Handstand push-upot akartam gyakorolni, de úgy bevágtam a fejem, hogy abbahagytam. Na meg, amúgy is otthon is gyakorlom szinte minden nap a falnál, akkor most itt minke húzzam vele az időt? Deadlifteltem. Az elején 20-asával, aztán 10-esével növelve a súlyokat és csökkentve az ismétlésszámot eljutottam a 100 kg-ig, amit idén most emeltem el először. :) (Életemben meg harmadszor.)Nem terveztem, de sikerült és éreztem, hogy szebben, mint korábban. Jó érzés volt! :D
Ezt követően megcsináltam egy WOD-ot, mégpedig a 2011-es CrossFit Games Open 1. heti gyakorlatsorát. 10 percig 15 szakítás 25 kg-val és 30 double under volt. Jól jött, úgyis most sokat ugrókötelezek, gyakorlok. :) Az eredményem Európában a 180. helyre lett volna elég 3 éve. Ezt csak úgy megnéztem, hogy tudjam magam valahova sorolni. :)
Most a cél, hogy hetente megyek sorban a WOD-okkal és megcsinálom mindet. Az idein még úgy tűnik, nem fogok élesben részt venni az Openen, mert mindig hétvégén kellene megcsinálni a WOD-okat, amikor én általában haza vonatozok... ami nem is gond, mert addig visszajönnék, meg nem mennék haza mindig stb... csakhogy az első hétvégén lesz a szülinapom, ami ráadásul a 25. Meg mondjuk még jó sem vagyok... ami szintén nem lenne gond, mert kit érdekel hányadik vagyok?! Versenyezni meg jó. :D De sebaj, az évben tuti biztos, hogy el fogok indulni pár CF versenyen nekem való kategóriákban, jövőre pedig az openen is, addig meg jól felkészülök. :D A következő WOD is király lesz, majd jól meghalasztom benne magam: deadlift, fekvőtámasz, boxjump. Na, de erről majd jövő héten.

Este mentem a csoportos CF órára is, súlyt emeltünk, volt szakítás és lökés is, örültem neki. :D Mindegyik kicsi súllyal (értsd PVC cső, 20 kg, 30 kg), mert nem szabad dobálni, mert még csúnya a terem talaja, DE: végre meglesz a súlyemelő platform és szuper lesz! :)))
A WOD

Edzés után még ottmaradtam a többiekkel kézen-, meg fejenállni. A kipping HSPU még nincs meg. Utána ugráltam is, egész jól alakul a DU teljesítményem. :) A rekordom most 27 db duplatekerés egyben, ezt még reggel csináltam bemelegítéskor. Este 26 volt a max.

CSÜTÖRTÖKön fekvenyomtam kétkezessel, aztán egykezesekkel ferde padon, aztán próbálkoztam (azaz inkább szerencsétlenkedtem) némi tolódzkodással a Smith-keret rúdján. Itt már eléggé széjjel voltak a mellizmaim, de azért még néhányat tolódzkodtam rendesen is. Mármint a tolódzkodó állványban. Utána tárogattam, meg kitaláltam egy olyan gyakorlatot magamnak kisebb súllyal, hogy tárogatásból áthúzás. Utána csináltam pár alsó fogású húzódzkodást felugrásból, meg teszteltem egy vállgayakorlatot. A felsőtestem ezennel kikészült, otthon még persze kézenálltam, de már annyira nem tetszett a vállamnak, csoda lett volna, ha most fogok kippingelni. Ezennel a hétre befejeztem a fejjel lefelé végzett gyakikat. :P De hétfőtől újra!

PÉNTEKen megint guggolós nap volt. Alig voltak reggel a teremben, végig az enyém volt a keret. :D Most nehéz nap volt, 5x5 ismétlés a 85%-ommal, na meg előtte még 4 bemelegítő sorozat súllyal, meg 1 anélkül... Utána merevlábas felhúzás 2 bemelegítő sorozat +4 nehéz. Ezek után hip thrustoztam. Most megoldottam a problémáimat: betámasztottam egy padot a teremben egy padkához, így nem tudtam eltolni. 20 kg-s tárcsákat tettem a kis rúdra: így elfértem vele és a lábaim is úgy ahogy, de befértek alá, tehát a súly felvétele sem okozott gondokat. Ebből 5 sorozatot csináltam. Végül kipróbáltam hogy megy az egylábas guggolás, hát így:



Utána még haskerekeztem meg felüléseztem Sparrowbaggel 2-2 sorozatot.

SZOMBATON otthoni pincei edzés volt. Bemelegítés után kicsit TGU-ztam, de nem ment olyan jól. A csütörtöki "lerokkanásom" után már teljesen helyrejött a felsőtestem, így utána mellről nyomásokat végeztem a 90, 80, 70, 60 és 50%-ommal, időre egész jó erőben voltam. :) 
Ezt követően egy kis swingelés (egykezes súlyzóval) és plankelés következett. A végén meg csináltam 3 tabatát. Az első a burpee volt. Ilyet már csináltam korábban, nem egész 1 hónapja. Nos, most összesen 8 ismétléssel többet nyomtam le. :D Utána tabata jött crossfites felülésből és kézelengedős fekvőtámaszból is.
VASÁRNAP pihi.