Diet blog - week #6

A mostani blogbejegyzés címe lehetne a “szétesés” is (vagy a zabálás 🐽🤣), mert eléggé szétestem az elmúlt héten, de nem baj, kell ilyen, legalább nem mindig ugyan arról írok. 😃 Meg látszik belőle, hogy én is ember vagyok, nem ufo 👽 meg nem is gép. ⚙️😂
Nagyon hosszú bejegyzés lett, nem tudom olvassa-e bárki... talán annyira nem lett negatív. 🤔


Az előző bejegyzésem után minden probléma nélkül ráálltam a napi 300-zal alacsonyabb kalóriabevitelre. Konkrétan meg sem éreztem, fel sem tűnt, nem lettem éhesebb, meg semmi... legalábbis péntektől keddig, 5 napon át tökéletesen tartottam. 

Közben nagyjából rájöttem, mitől nőtt meg ennyire nagyon hirtelen a súlyom úgy, hogy közben nem híztam zsírban. Nyilván, a víztől 💧, de a fő ok: stressz. 😤
Az egyik stressz a PMS, csak az előbb jött, mint szokott, így nem is nagyon gondoltam erre. Meg nem mindig van ekkora, napokig tartó hatással rám. A másik, hogy egész hétvégén depis hangulatom volt 😏, kialvatlan voltam, nem voltam elégedett az edzésemmel. Nekem a testsúlyom nem okoz lelki problémákat (max. versenyen mérlegelés előtt 😂 de akkor sem igazán), sok év után már nem tud zavarni a mérleg, viszont ha nem úgy megy az edzés, ahogy kellene az meg tud viselni.😢

Az az igazság, hogy az elmúlt 3 hétben eléggé túlpörgettem magam. 🤪🤯😵Motivált vagyok most nagyon az edzés terén és szinte mindig túlzottan rápörögtem, kb. mint aki vért ivott és minden edzésen meg akarja b...ni a súlyokat. 🤬🤣 Ez most csúnyán hangzik, de így tudom érzékletesen kifejezni a dolgot. 😂Összességében elég jól ment is, nem azzal van a baj, erősödök meg haladok, hanem az a probléma, hogy a túlzott pörgéssel kifárasztom az idegrendszerem.
Mindehhez durván túltoltam a koffeint, meg túlzottan ráizgultam az Instagramra, hogy nekem aztán minden edzésről kell elfogadható videókat és abból képeket gyártanom, hogy ki tudjam postolni, mert hát elkezdtem még nyár végén minden edzésről egy kis naplót csinálni oda és már kötelezőnek érzetem. 😖 Aztán úgy döntöttem, mi a fenének? Azért szoktam videózni edzésen, hogy megnézzem, normálisan csinálom-e a gyakorlatot, lássam mi a hiba stb. Aztán ha véletlen jó (tök vicces, a profilképeim is teljesen véletlenül, videókból kivágva “születtek” 😄), vagy vmi érdekes, ki lehet tenni, de mi a francért görcsölök rá?! Így aztán abbahagytam. Épp elég, hogy magamnak naplózom az edzéseket, nem kell duplán, nem kell mindig videó meg kép se. Komolyan, már elegem lett magamból. 😩 Szóval a saját f..ságaimmal stresszeltem magam...  

A koffeint aztán a napok többségén normális szintre csökkentettem, sőt, du., edzés után már nem is igen fogyasztottam. Pihentem amikor tudtam, a pörgős részeket kihagytam az edzésből, úgysem az most a lényeg.
Csütörtökön edzés után szaunáztam is, masszőrhöz is pont aznap volt időpontom, szóval szinte mindent megtettem a regenerálódás érdekében.

Közben szerdán, a pihinapomon többet ettem, mint szoktam, mert belefért volna a heti keretbe, de aztán csütörtökön is úgy éreztem, hogy most több kaja kell (zabálhatnékom volt 🍩🍫🍬🍪 és nem álltam neki ellen 🤣). Ezzel nem tartottam a makrókat, de ez van, nem okoz semmi lelkiismeret furdalást, majd lejjebb leírom miért. 😉

A súlyom ingadozott 69,4-70,3 között, de különösebben nem érdekelt a dolog. Mivel most nem pörgettem magam szarrá az edzésekkel, nem is égettem annyi kcalt közben, meg ugye hozzájött a félrekajálás is… Remélem, hogy ez az összes többletkaja a combjaimba épül be és erőt ad nekik. 😅Az most nagyon kéne. 💪


És akkor nézzük, hogyan tovább, meg mit mondott az Avatar Nutrition, stb… Szóval: az Avatarban, ha nem tartottad a heti makrókat, simán annyit kell bejelölni, hogy “non compliant” voltál. Ilyenkor nem történik semmi, akár híztál, akár fogytál, maradnak azok a makrók, amik eddig voltak. Ez tök jó, ha nagy ritkán előfordul, teljesen belefér, hisz nem vagyunk robotok 🤖, de ha folyamatosan non compliant vagy, akkor sehova se jutsz, vagy ha nem szeretsz enni lefogysz, ha szeretsz, akkor meg behízol, mint a disznó. 🐷🐽 Nekem ebben a “slow sustainable fat loss” ciklusban ez most fordul elő először, szóval teljesen OK vagyok. Ez az egyik, amiért nem érzem magam szarul azért mert bezabáltam (nem mintha bármikor is bűntudatom lett volna miatta).😄 A másik, hogy van egy olyan kérdés is az Avatarban, hogy 5 napon belül meg fog-e jönni és emiatt vizet tartasz-e vissza? Na most én múlt pénteken ebben benne voltam, de nem tudtam, mert későbbre vártam, így nem jelöltem be annak ellenére, hogy valóban vizet tartottam vissza. Ha bejelöltem volna, akkor továbbra is több, mint 2800 kcal lett volna az előírásom, de én hagytam csökkenteni. Szóval emiatt is úgy gondolom, hogy jobb, ha most nem változik a rendszer a következő hétre.
A harmadik dolog pedig: már 100x leírtam, de most is leírom, hogy nekem nem a fogyás a főfő célom, hanem az erősödés, csak mellette normális formát akarok (túl sokat akarok egyszerre, ez az én bajom). A kalóriatöbblet meg jót tesz az erőnek, hát nem fogom visszafogni magam, ha épp úgy érzem. 😂🤣

Most összefoglalom röviden, hogy eddig mi történt a 6 hétben:
* kb. 2700 kalóriát kaptam az 1. hétre, de előtte 2 hétig zabáltam, így szinte éheztem egész héten, mert ez annál kevesebb volt. Plusz csináltam egy enyhe vízhajtást, hogy a hétvégi versenyen (Fitbalance) könnyebb legyek. Így 70,7 kg-ról 2 kg lement.
* Az utána következő hétre maradt a kalóriám és még közel 1 kg lement, de már nem voltam éhes, beállt a dolog.
* A kövi hétre a gyors súlycsökkenés miatt nőtt (!) a bevitelem 2800 körülire.
* Az ezt követő héten stagnált a súlyom, de zsír ment le, így nem változott a kcal.
* Aztán megint gyorsabban fogytam, mint kéne (68 kg alatt is voltam), még több lett a kcal, de csak kb. 50-nel.
* Aztán hirtelen megnőtt a súlyom (69, sőt 70 fölé), ezért napi 300 kcal-tól el kellett búcsúzzak. Zsír nem jött rám, de nem is ment le, legalábbis a derékkörméretem ezt mutatta.
* És itt jött a mostani hét, amiről a fentiekben írtam. A szétesés meg a zabálás stagnáló testsúllyal.

Valószínű az elején a 2 hét zabálás után meglepődött a szervezetem a normális kalóriabevitelen és simán leadtam azt a pár kg-t. Meg ott volt a vízveszteség is. Aztán ugye lassan beállt a dolog, sőt egyre több kaja jött én meg egyre nagyobb súlyokkal edzem. Így lassan kalóriatöbbletbe kerülhettem és könnyen lehet, hogy  még izmot is építettem egy picit (minden körülmény adott volt rá). A fentebb részletezett stressz + az edzésből adódó stressz, plusz az izmok regenerálódása miatt is történhet vízvisszatartás… ezek meg további súlynövekedéshez vezettek.

8 hetes lightos diétát terveztem, de 90%, hogy ez több is lesz, mert úgy alakult, hogy nem is igazán diéta, inkább lassú testkompozíció átalakítás lett a dologból. (Vagy izomépítés? 😮) Most kiélveztem tegnap a fél nap össze-vissza evést, ez a sok kaja mind az erősödésemet fogja támogatni 💪💪💪💪 meg felpörgeti az anyagcserém és innen folytatom a dolgot. Meglátjuk mi lesz. 🤗

A csütörtöki bezabálás után este lemértem a zsírom kaliperrel és bár szerintem k...ra nem tudok pontosan mérni vele, kisebb mm-eket mutatott, mint előző héten. 😯 Meg is lepődtem.
A súlyom reggel kerek 70, ami kevesebb, mint tegnap. 🤣 A derekam most több, de azzal a gyomortartalommal, amit tegnap este belepakoltam a hasamba ez egy cseppet sem meglepő.

Ma már tartom újra az előírást, lehet most még feljebb megy majd a súlyom a zabálás utóhatásaként, de ha az erőszintem is feljebb megy, akkor egy cseppet sem bánom.

A végére még annyit: a bezabálásról tudni kell, hogy visszaveti a fogyást, nem akarok senkit se rábeszélni, sem pedig lebeszélni róla. Ha lelkiismereti problémát okoz, ha rendszer válik belőle, ha rosszullétig történik, akkor rossz.
Ha jól esik, úgy érzed, most ez kell és nem érdekel, hogy emiatt lelassul/megáll a fogyás és ha ritka alkalomról van szó (nekem 5,5 hét után 1 alkalom), utána gond nélkül folytatod ahol abbahagytad, akkor semmi baj nincs vele.

Ennyit erre a hétre, nekem ez egy mélypont volt nem is a diéta terén, hanem mert kicsináltam magam, de ilyenkor mindig tudom, hogy ez után a jónak kell jönnie. 🙂💪