Szilvás túrógombóc zabpehellyel és fehérjével


Fehérjés szilvásgombócot már készítettem egyik nyáron, így valami érdekesebbet szerettem volna készíteni a szilvás Slim Secret Proteinből.
Túrógombócot is jó rég csináltam, pedig szeretem és nagyon könnyű elkészíteni teljesen diétás alapanyagokból is. Így aztán a szilvásgombóc és a túrógombóc ötvözeteként egy zabpelyhes, fehérjés túrógombóc receptet találtam ki. Finom, egyszerű, elég gyors és csak egészséges összetevőket tartalmaz.


HOZZÁVALÓK

(7-8 db nagy gombóchoz)

  • 250 g zsírszegény túró
  • 75 g zabpehely
  • 30 g szilvásgombóc ízű Slim Secret Protein
  • 1 tojás
  • 7-8 fél szilva (fagyasztott) vagy ugyan ennyi teáskanálnyi 100% szilva lekvár

Az öntethez:

  • natúr joghurt
  • szilvás Slim Secret Protein, vagy vaníiás fehérjepor


ELKÉSZÍTÉS

A túrót, a zabpelyhet, a fehérjeport és a tojást jól keverd össze, majd pihentesd a keveréket a hűtőben, hogy a zab jól meg tudja magát szívni nedvességgel. Kb. 1/2 óra már elég neki.
Formálj gombócokat a zabos-túrós masszából és mindegyik közepére tegyél fél szilvát. Én a saját lefagyasztott termésünkkel dolgoztam, de ha nem tudsz szilvát szerezni, a 100% szilvából készült lekvár is tökéletes, abból egy-egy teáskanálnyit tegyél a gombócok közepébe.
Forralj egy nagy lábasban vizet egy csipet sóval (az jobban kihozza az édes ízeket), majd mikor már forr, vedd kisebbre a lángot és helyezd bele a gombócokat. Amikor feljönnek a víz tetejére, elkészültek, hálaszd ki és csepegtesd le őket.


Az öntethez ízlés szerinti mennyiségű natúr joghurtot keverj össze szilvás vagy vaníliás fehérjeporral. Ha vigyáznod kell a kalóriákkal, akkor 0,1%-os joghurtot válassz, ha laktató ételt szeretnél, akkor pedig egy jó krémes görög joghurtot ajánlok.
Díszítésként egy kis szilvalekvárt is tehetsz mellé, sőt, joghurtos öntet helyett lekvárral is tálalható.
Ízlés szerint fahéjjal is megszórhatod.


A receptet a Peak oldalára készítettem.