Diet blog - week #5


Elég ijesztő, ami a héten történt - már ami a testsúlyomat illeti. 😱 Múltkor már 68 körül voltam, egyre több kajával fogytam, most meg nagyon hirtelen felugrott 69, sőt aztán 70 fölé is. 😱😱 Nem tudom, mi játszódik ilyenkor a szervezetemben - vmi miatt vizet tartok vissza, ugyanis így hipp-hopp bezsírosodni (meg sajna izmosodni sem) lehet. 🤔


Annyira nem estem kétségbe, mert tudom, hogy nem a testsúly a lényeg és tartottam magam az előírt makrotápanyag mennyiséghez. Hiába magas, ha ezt adta a rendszer (Avatar Nutrition), akkor ezt kell tartani. Én bízom benne, nem okoskodok bele, nem bírálom felül. Tudom, hogy ez az a pont (ha nem csökken, vagy még nő is a súly), amikor a legtöbben vagy azonnal szigorítanának rajta, netán koplalni kezdenének, vagy feladnák, hagynák a p...ba és jól bezabálnának “úgyis mindegy” címszóval. Pedig egyáltalán nem mindegy! K...ra nem mindegy! Erősnek kell lenni, tartani magunkat a tervhez és nem csak a hülye mérleget nézni! 💪 

Megmutatom grafikonon mi történt, elég durva, a pirossal bekarikázott rész az elmúlt hét.

És akkor nézzük fotókban: az 1. kép még kb. 1 hónapja készült, a másik 2 meg a héten (ugyan ott, az öltöző tükrében). A mérleg szerint kb. ugyan ott tartok vagy most kéne rosszabbnak lennem. Holott látszik, hogy ez nincs így. (Amúgy edzés utáni képek, nap közben meg kaja után szarabbul nézek ki, akkor pufi vagyok. 😖 De edzésen izzadtam, így utána normálisabban nézek ki, nem úgy mint egy 🐳🐋.)


A fentieket még hét közepén írtam (nem egybe szoktam írni a blogot, hanem mindig, mikor eszembe jut vmi, meg van időm), aztán eljött a testzsírmérés ideje és beigazolódott, hogy zsírt nem szedtem vissza, de nyilván nem is adtam le. A kaliperes mérés meg a derekam is ugyan annyi mm ill. cm lett, mint múlt héten. Csak épp 1,5 kg-val több vagyok. 😱
Igazából utólag nem bánom, mert legalább elég kcalt ehettem az edzéseimhez, erősödtem a múlt héthez képest és ez a fő célom. Zsírosabb meg nem lettem. 😁

Most viszont vége a jó világnak, kb. 300 kcal-lal kevesebbet ehetek az elkövetkező minimum 7 napban, mint eddig. Ezzel tuti biztos, hogy beindul újra a fogyás, ha nem, akkor UFO vagyok. 🤣👽 (2500 nekem deficit, fogytam vele máskor is. A súlyom biztos csökkenni fog, mert kevesebb a szénhidrát és így kevesebbet fogok visszatartani. Persze jelenleg a zsírcsökkenés érdekel.) Ha túlfogynék, majd megint nő a kcal, ha pont annyit fogyok, amennyit kell, akkor marad. Így működik a rendszer.
Ezeket az új makrókat adta az Avatar, szerintem még mindig jók és még mindig sokmindent ehetek. ☺️




Bízom benne, hogy emellett is tudok még erősödni és csak zsírból fogyni. Pláne, hogy pihinapon, mikor kevesebbet mozgok is ugyan ennyit eszek, tehát nem csak kcal deficites napjaim vannak, hanem pluszosak is, attól függetlenül, hogy aztán a heti össz. az deficitre jön ki.
Be lehet egyébként állítani az Avatarban, hogy bizonyos napokon magasabb, míg máskor kevesebb legyen a kcal, tavasszal próbáltam, de nekem nem vált be. Azért nem, mert:
  1. Én pihinapokon (amikor több időm van a kajára gondolni 🐽😂) éhesebb vagyok.
  2. A magasabb kcal-os nap után éhezek, vagy már aznap. 😯 Gyorsabb ilyenkor a több kajától az anyagcsere, ami persze jó, de megőrjít a zabálhatnék...

Szóval én ezt a high/low dayt magamon nem erőltetem. Ha úgy jön ki, hogy vmikor többet van kedvem enni, többet eszem, és aztán az heti szinten kiegyenlítődik, ha máskor kevesebbet. De szinte sosem tervezetten csinálom.

Ennyit erre a hétre, jövő héten írok újra, búcsúzóul pedig itt van 3 napi kaja összeállítás a múlt hét elejéről:







Megint ügyes voltam és lefotóztam minden kajám. 🙃🙂 🥐Reggeli: @aldi.magyarorszag magos croissant, cottage cheese, zöldségek 🍫Tízóraik: Milky Way Protein, edzés előtt meg áfonyás Giant Bar 🥛Edzés után: fehérje + szőlőcukor 🍛Ebéd: mexikói zöldséges csirke, jázmin rizs, vegyes savanyúság (Tegnap meg ma a fagyasztób szedtem ki kész húsokat, mert kb. ½ éve mindig azt csináltam, hogy hétvégén főztem egy csomót, aztán lefagyasztottam. Erről most leszoktam, de van még, amit meg kell enni. Meg néha jól is jön, hogy ott van készen. ☺️) 🥓Uzsi: chia magos rombusz és bresaola 😍😍😍😍 és zöldségek. 🍧Vacsi: #szafifree croissant (ezt is a fagyasztóból szedtem ki) és @landliebe.hu joghurt (limitált szilvás-fahéjas 😍) túróval keverve + még sok fahéj. 😁 Folyékony kcal egy édesítetlen Dolce Gusto lattéból és az edzés alatti IsoTecből volt.
A post shared by Mimi Szűcs (@mimiszucs) on