Meggyes gyümölcsrizs


Egy nagyon egyszerű, mégis mutatós és finom meggyes tejberizs receptet hoztam. Ami igazából nem is tejberizs, hanem fehérjés rizs, így nagyon tápláló, egy teljes főétkezésre is tökéletes, ha valami édeset ennél. Kisebb adagban pedig egy remek desszert lehet akár a közelgő ünnepeken is.

HOZZÁVALÓK


½ zacskó vagy 60 g basmati rizs
40 g citromos-túrós Slim Secret protein
kb. 100 g cukormentes meggybefőtt (+ a leve)
vaníliás pudingpor
díszítés: étcsokiból forgács


ELKÉSZÍTÉS


A rizst főzd kicsit tovább, mint általában, hogy kissé szétfőjön. Ha elkészült, keverd össze 20 g citromos-túrós fehérjeporral. Ezzel kész is a “tejberizs”.
A gyümölcsös réteghez szűrd le a meggybefőttet, a meggyeket tedd félre, a levét pedig keverd össze az étrendedbe illő pudingporral és főzd meg / készítsd el előírás szerint. Én először útifűmaghéj lisztet használtam, ami inkább bezselésíti és igaz, hogy nem lett rossz, de pudinggal sokkal finomabb. Én egyébként fél üveg befőttet és a fele adag levet használtam fel ehhez az adaghoz.
Ha kész a puding, keverd bele a maradék 20 g fehérjeport is, plusz a meggyeket.
Ezek után már csak az összeállítás van hátra: rétegezz desszertes pohárba egy réteg rizst, arra egy réteg meggyes pudingot, majd így tovább. A tetejére étcsokiból vágj forgácsokat. Az igazi kemény csokit nagyon egyszerű késsel lekaparni, és alig pár g kell belőle.


A képeken az egész adag látható egy jó nagy pohárban (ebbe is alig fért bele), ami egy egész étkezésnyi mennyiséget jelent. Desszertként, vagy kisebb étkezésre ezt két részre osztanám és fagyis kelyhekben tálalnám.



A receptet a Peak oldalára írtam.