Paprikás krumpli light


Egy finom, egyszerű étel az eredetinél lightosabb verzióban. A krumplival önmagában semmi gond nincs, ez csak egy idióta tévhit. Ugyan olyan keményítő alapú szénhidrátforrás, mint a rizs, vagy a köles, meg a zabpehely, ami meg hú de egészségesnek van kikiáltva. Amivel baj van, az az, amikor egy csomó szénhidrátot egy csomó zsírral együtt eszünk. Hagyományos esetben ez a paprikás krumpli kolbásszal, vagy virslivel készülne, ami ugyebár jó zsíros. Én ezekért eleve nem rajongok és lecseréltem őket egy jó féle csirkemell sonkára és egy zsírszegény felvágottra. Persze simán csirkemell kockákkal is működik, csak ez akkor, amikor kipróbáltam, egyszerűbb volt.
Édesburgonya is került bele a sima krumpli mellé, de ez csak az én hülyeségem, mert szeretem, ha színesebb a kaja, és ha krumpli van, akkor édeskrumpli is. :D Ha szereznék 1x lila burgonyát végre, tuti azt is beletenném. :D



HOZZÁVALÓK

(1 jó nagy adag)


  • 30 dkg krumpli-édesburgonya vegyesen
  • 1/2 kis vöröshagyma (kb. 30-40 g)
  • 1 csomag jó minőségű csirkemell sonka, vagy kb. 120 g csirkemell filé
  • pár szelet light szalámi
  • 50 g sürített paradicsom
  • bors
  • pirospaprika (akár füstölt paprika is, hogy még jobb legyen)


ELKÉSZÍTÉS


A felvágottat vágd kis kockákra és süsd ki a zsírját. Ezen pirítsd meg a hagymát,  és ha hússal csinálod, azt is most tedd hozzá és süsd kifehéredésig. Utána add hozzá a krumplit, öntsd fel vízzel, tedd bele a sürített paradicsomot és a fűszereket, majd főzd majdnem puhára. Ha sonkával csinálod, az a végén tedd hozzá és azzal főzd készre.

Ennyi, nagyon egyszerű és ez jó nagy adag, először bele se fért a tányéromba, így készült a lenti fotó, ahol ki kellett takarnom, hogy kifolyik belőle. :D

Ebben így kb. 540 kalória, 65 g szénhidrát, 45 g fehérje és 11 g zsír van, ami szerintem ekkora adagnál tökéletes. Ha kisebb adagokat eszel, mindenből kicsit kevesebb kell bele és probléma megoldva. :)