2016. november 7., hétfő

Almás-túrós protein pite


Volt néhány almám otthon és egy doboz túróm is és kreatívan akartam őket felhasználni. J Valami sütin gondolkodtam, amiben van jó sok fehéjre, minőségi szénhidrát és emellett még zsírszegény is. Tehát egy tápláló édességet akartam, amit köztes étkezésekre lehet fogyasztani. Így született meg ez az almás-túrós protein pite recept. Az alaphoz zabot használtam, plusz ízesítés nélküli fehérjeport. Ez azért jó, mert egyrészt magasabb lesz a süti fehérjetartalma, más lesz az állaga, de az ízt nem befolyásolja. A töltelék vaníliás túrókrém egy kis diétás lekvárral megkenve és almával díszítve.


HOZZÁVALÓK


A pitealaphoz:

·     50 g zabpehely
·      50 g zabkorpa
·      30 g ízesítetlen vagy vaníliás fehérjepor
·      50 g eritrit (vagy ízlés szerint más édesítő)
·      10 g útifű maghéj(liszt)
·      1 tojás
·      1 tk. sütőpor
·      víz

A töltelékhez:

·      250 g zsírszegény túró
·      20 g vaníliás fehérjepor (kazein vagy protein puding)
·      50 g cukormentes lekvár
·      1 alma
·      fahéj
·      reszelt citrom- és narancshéj

ELKÉSZÍTÉS


A sütőt melegítsd elő kb. 170 °C-ra, közben készítsd el a pite alapját: keverd össze a száraz összetevőket, majd add hozzá a tojást és annyi vizet, amennyit felvesz. A zabkorpa és az útifűmaghéj is jó rostos, így elég sokat magába szív. Az a jó, ha sűrű, nem folyós, de kenhető masszát kapsz. Ezt a tésztát adagold egy 20 cm átmérőjű formába – én szilikon formát használtam, de sütőpapírral kibélelve bármilyen forma jó.
Süsd addig, míg kicsit el nem kezd barnulni.


Közben a túrót keverd össze a vaníliás, pudingosra keverhető fehérjével és annyi vízzel, hogy egy sűrű krémet kapj. Ezt ízesítheted még igazi vaníliával, reszelt bio narancs és citromhéjjal.
A félig sült pitealapra kend rá a túrókrémet, majd erre kenj egy kis cukormentes lekvárt. Végül rakd ki vékony szeletekre vágott almával és szórd meg fahéjjal. Tedd vissza a sütőbe még kb. 10-15 percre.


Hagyd kihűlni, utána könnyen ki tudod szedni a formából. A széle ropogós lesz, a belseje puha.

8 szeletre vágható, egy 2 szeletes adag kevesebb, mint 300 kalóriát és 25 g fehérjét tartalmaz! Egy kisebb étkezésre tökéletes. ;) Reggelire akár 3-4 szelet (tehát a fél pite) is belefér, desszertnek pedig 1 szeletet ajánlok.


Jó étvágyat.











A receptet a Peak oldalára írtam.