Tavaszi Megújulás: Bea - programösszefoglaló

Beával a Tavaszi megújulás program keretein belül dolgoztam együtt. Célunk a fogyás és az állóképesség-fejlesztés volt, illetve az egészséges élemód, az edzés beépítése a mindennapokba.
Bea a súlyzós edzések terén kezdőnek számított, így teljes testes, átmozgató tréningekkel kezdtük a programot, májd pár hét elteltével alsó-felsőtest bontásra váltottunk. Az erősítő edzések hatására Bea egyre nagyobb súlyokkal tudott szabályosan dolgozni és már hamar észrevett magán apróbb változásokat: az izmai tónusosabbá váltak, a ruhák egyre jobban álltak és a mindennapi tevékenységek során is jól jött a jobb erőnlét. A súlyzós edzéseket kardió edzések egészítették ki, amelyek az állóképesség fejlesztését szolgálták.
Hatalmas fogyást nem sikerült elérnünk, ugyanis abban az elsőszámú szerepet a táplálkozás játssza és azon a téren Bea még kereste a maga útját a program során, illetve olyan izgalmakkal teli időszakot élt meg, hogy az étrend emellett a háttérbe szorult. Nem így az edzés! Úgy érzem, a program során Bea nagyon megszerette a mozgást, és az életének fontos részévé vált a rendszeres sport. Ez a következő beszámolóból is kiderül, ami egy nyílt levél hozzám. :)

Bea levele


"Kedves Mimi!

Először is óriási bocsánatkérésekkel kel indítanom a levelem. Nagyon-nagyon sajnálom, hogy így elcsúsztam az összefoglalóval!


Rengeteg izgalmas dolog történt velem kis idő leforgása alatt. Hol is kezdjem..? Körülbelül egy hónapja ért véget a program veled. Egyrészről szomorú voltam miatta, másrészről viszont tudtam, hogy rengeteg dolgom lesz még utána, így nem tudtam volna teljesen figyelni, mint ahogy az elején tettem.

Július elején elmentem az utolsó felvételi helyszínemre. Hosszú és fárasztó nap volt, a végén már csak azt kívántam, hogy had érjek haza és had dőlhessek le aludni. Plusz érdekessége a napnak még az volt, hogy reggel a régi lakhelyemről indultam el vidékre, este viszont már az új házunkba mentem haza. Igen, ez az egyik változás az életemben. :D

Szóval átköltöztünk és természetesen a költözés utáni műveletek (festés, dobozok kibontása, minden helyre rakása) sok energiámat és időmet felőrölték.




Közben kiderült, hogy sikeres volt a felvételim és szeptembertől már Szegeden fogok lakni és tanulni!☺Szegeden kollégista leszek. Még soha életemben nem voltam kollégista (igaz egyetemista sem). Szóval egy teljesen új élet kezdődik lent nekem. Iszonyatos nagy viharok csaptak át a fejem felett az elmúlt időszakban (költözés utáni adminisztrációs procedúra, iskolához fontos adatok eljuttatása stb.), hogy igazából nem tudtam folytatni úgy a programot, ahogy szerettem volna. Viszont nem tétlenkedtem mozgás terén, a házban és a ház körül sok a tenni való. A családom örült, hogy jó erőben hagytál Mimi, mert így a dobozokat, bútorokat én pakolásztam, és a kertben lévő óriás gyomok kiszedését, sövény-, és fűnyírást, faágak levágást is mind én csinálom. A testmozgás nagyon hasznos a stressz levezetésében és ezt tapasztalom mindig a kertben is. Akinek van kertje ki ne hagyja a lehetőséget!☺



És képzeld Mimi, Szegeden sem kell mozgás nélkül maradnom! Az egyetemen sokféle sportra van lehetőség. Szabadon választhatók közül választottam a fittness, erőfejlesztő tárgyat (bármit is jelentsem pontosan, de nem hiszem, hogy félrenyúltam volna). Illetve a kollégium, ahol lakni fogok, rendelkezik saját edzőteremmel! Szóval nem lesz rossz dolgom már látom előre.☺

Mimi köszönöm neked a programot! Rengeteg segítséget kaptam tőled! Igaz, hogy külsőleg nem értem még el a vágyott formát, viszont ez a program abban segített számomra, hogy tudjam merre is kell elindulnom. Sokat olvastam régebben is a témában, de az információ tengerében csak kapkodtam a fejem, hogy most mégis melyik a jó? Az egyik ezt ajánlja, a másik meg pont erről beszél le. De tényleg nincs ebben semmi varázslat. A lényege az, hogy kezdd el aktivizálni magad! Mozogj! Mindennap sétálj egy nagyot, vagy menj ki a kertbe szorgoskodni egy kicsit. Juss el úszni, vagy menj a barátaiddal paintball-ozni. Ez egy öngerjesztő folyamat. Ha elkezded a mozgást, a tested vágyik majd rá és érezni fogod, ahogy a sejtjeid kiabálnak, ha nem kapják meg a mozgás adagjukat. Nem az a fontos, hogy minél előbb elérd a célt, hanem az, hogy az úton jól érezd magad. Hogy megtaláld azt a sportágat, aminek a gyakorlását, edzését nem letudni akarod, hanem megtenni. Mindennap. És utána jól eső fáradtság legyen benned. És ezután, amit eddig célként tűztél ki magadnak (hogy lefogyj) nem cél lesz többé. Csupán „mellékhatás”. Erősnek és életvidámnak fogod magad érezni. A betegségek nagy ívben elfognak kerülni és nem fogod érteni, hogy mégis miért nem kezdted el ezt előbb. Hisz tudjátok: Ép testben, ép lélek. És te készen állsz rá?

Köszönöm Mimi!"