Pisztáciás-áfonyás sajttorta


Kedvenc pisztáciavajamhoz egy sajttorta receptet kerestem, amit nagyon egyszerűen átalakítottam egészséges, alacsony kalória- és magas fehérjetartalmú édességgé. Az alap egy vajas, darált magos tészta, amit nagyon könnyen megoldottam: a pisztáciavaj egyben mag is és vaj is. :D A tetejére a zsíros krémsajt helyett sovány krémtúrós, görög joghurtos krémet készítettem, amit még egy kis fehérjeporral is felturbóztam. Így egy nagyon jó összetételű és a díszítés miatt dekoratív tortát sikerült készítenem. :)



HOZZÁVALÓK

A tésztához:

  • 50 g pisztáciavaj
  • 50 g light margarin
  • 80 g zabpehelyliszt
  • 3 ek. eritrit


A krémhez:

  • 250 g sovány krémtúró
  • 100 g görög joghurt
  • 30 g madártej ízű Keep Calm Casein
  • 2 db tojás
  • 1/2 citrom leve
  • 3 ek. eritrit
  • 100 g (fagyasztott) áfonya


A díszítéshez:

  • egyéb bogyós gyümölcsök
  • darabkákra vágott pisztácia




ELKÉSZÍTÉS

A sütőt melegítsd elő 160 °C-ra, közben készítsd el a tésztát: nagyon egyszerű, keverj össze egy tálban minden hozzávalót és gyúrd össze. Ha túl ragacsos lenne, adj hozzá még egy kis lisztet.
Nyújtsd ki a tésztát kb. 0,5 cm vastagra, majd egy 20-22 cm-s kerek szilikon formába nyomkodd bele. Süsd elő kb. 10 percig. Közben készítsd el a krémet: jól keverj össze minden hozzávalót, kivéve az áfonyát.


Vedd ki a félig sült tésztát a sütőből, majd öntsd rá és szép egyenletesen oszlasd el rajta a krémet. A gyümölcsöt szórd a tetejére.
Süsd tovább kb. 20 percig, vagy amíg látod, hogy már megszilárdult a túrós réteg.
Hagyd kicsit hűlni, utána nagyon könnyen kivehető lesz a formából.
A tetejét díszítsd másik bogyós gyümölcsökkel: én a tavalyi lefagyasztott fehér eper termésből tettem rá pár szemet, mert nagyon szépen mutat rajta, de szerintem piros bogyókkal is nagyon cuki lenne. :D Ezen kívül kis darabkákra vágtam pár szem pisztáciát és azzal szórtam meg a torta tetejét.
Langyosan és a hűtőből kivéve is nagyon finom.


Tápanyagtartalom:
(a díszítés nélkül)

  • az egész tortában: 1250 kcal, 90 g fehérje, 93 g szénhidrát, 56 g zsír
  • 8 szelet esetén egy szeletben: 156 kcal, 11 g fehérje, 12 g szénhidrát, 7 g zsír



A receptet a Peak oldalára készítettem.