Diétás krémes süti


A S'mores egy amerikai édesség, igazából sült pillecukorral és csokival összeragasztott kekszekről van szó, de szerintem nem áll messze a "sütikrém" íztől. Épp ezért kitaláltam, hogy kellene már egy olyan fehérjés sütit csinálnom, amiben igazi, vajas krém van. Mondjuk én nem rajongok az olyasmiért, mert túl zsíros és émelyítő számomra, de egy kis light margarinnal és sok fehérjeporral kifejezetten finom és a tápanyagösszetétele is kedvező.
A krémet zabpehelylisztes piskótalapok közé töltöttem, de hogy ne legyen olyan snassz, kétféle piskótát csináltam: egy fehéret és egy kakaósat.


Íme, a recept:

HOZZÁVALÓK

(6 db sütihez)

A piskótához:

  • 3 tojás
  • 40+20 g zabpehelyliszt
  • 10 g kakaó
  • 4 ek. eritrit
  • 1 csipet só
  • A sütikrémhez:
  • 40 g S'mores ízesítésű Yummy Protein
  • 50 g light margarin
  • 20 g zabpehelyliszt
  • 50 ml víz
  • eritrit ízlés szerint
  • 1 csipet só



Dísz: bogyós gyümölcsök


ELKÉSZÍTÉS


Először készítsd el a piskótát: válaszd szét a tojásokat, a fehérjéhez adj egy csipet sót, majd verd kemény habbá. Közben add hozzá kanalanként az eritritet, végül mikor már jó kemény a hab, a tojássárgákat is egyesével.
Ezek után a fele tojáshabot kanalazd át egy másik edénybe, mert kétféle tésztánk lesz: egy világos és egy kakaós. A fehér tésztához 40 g zabpehelylisztet keverj még a tojáshabhoz szépen fokozatosan, a csokis tésztához pedig 20 g liszt és 10 g kakaó keverékét.
A tésztát én kis szilikon kosárka formák aljában sütöttem meg, hogy szép kerek sütiim legyenek, de megteszi más forma is, akár szeletelni is lehet, de akkor én dupla vagy tripla mennyiséggel készíteném.
A sütikrémhez mindent turmixolj össze, édesítsd ízlés szerint és keverd jó simára.
A kétféle piskótát ragaszd össze a krémmel, majd a sütik tetejét díszítsd kedvedre gyümöclsökkel, vagy ha maradt krém, akár azzal is készíthetsz rá mintákat tortadíszítő segítségével.

Tápanyagtartalom / db (a díszítés nélkül):
133 kcal, 11 g fehérje, 10 g szénhidrát, 5 g zsír



A recept a Peak oldalára készült.