Kedvenc gluténmentes bucim


Nem saját recept, de már sokszor elkészítettem és jelenleg ez a legjobb kenyérféle, amit próbáltam. Voltak ilyen paleo zsemle, kifli stb. próbálgatásaim, speckó lisztkeverékesek is. Nem lettek rosszak, de általában szárzak, tömörek, nem az igaziak. Amit még utálok bennük, hogy általában sok tojásfehérje kell hozzájuk, akkor a sárgájából is kell gyártani valamit. Na meg nekem nem kell, hogy szénhidrátszegény legyen... Nem paleozok, tudtommal a gluténnal sincs problémám (bár ki tudja?), de igyekszem kerülni, így is, úgy is becsúszik néha egy kevés, akkor már direkt ne egyem.
Szóval, találtam EZT  receptet és nagyon meg vagyok vele elégedve. Finom, puha, könnyű, szépen felfújt kis zsemléket szoktam sütni belőle, 4 db-ot. Tök jó, mert az összes olyan liszt, ami kell hozzá, megvan nálam. Sok paleost kipróbáltam, sok csak 1x volt és többé nem vettem, csak letsezteltem, de ezek pont beváltak. 2 egész tojás kell bele, ami szintén jó hír és szénhdirát is van benne, nem tele, de pont jó mennyiségben.

Mivel ennyire bevált ez a recept, feltöltöttem ide is képekkel.


HOZZÁVALÓK

  • 50 g tápióka keményítő
  • 40 g szezámmagliszt
  • 25 g útifűmaghéj liszt
  • 15 g bambuszrost liszt (ebből kicsit többet szoktam)
  • 1 tk. konjac liszt
  • 1 tk. aszkorbinsav (C-vitamin por) / kis citromlé (szerintem kis [alma]ecet is lehet, ha az van otthon)
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • 1 tk. eritrit (nekem a 4x édesítő túlzás volt, eritrittel tökéletes)
  • 2 tojás
  • 2 dl forró víz
  • só + fűszerek ízlés szerint (pl. medvehagyma, vagy őrölt kömény, vagy fokhagymapor)

1x úgy készítettem, hogy elfogyott a konjact liszt, ilyenkor No Carb rostmixet tettem bele, úgy is jó volt. Szerintem a babmuszrostliszt is kiváltható vele.


ELKÉSZÍTÉS



Keverd össze a száraz összetevőket, majd jó alaposan keverd össze a tojásokkal és a vízzel. Hagyd pihenni 5-10 percig, hogy a lisztek meg tudják szívni magukat a nedvességgel. Ha túl ragacsos, adj hozzá még egy kis bambuszrost lisztet és probléma megoldva. ;) Nekem szinte mindig kell hozzá.
Oszdd 4 egyenlő részre a tésztát és formálj belőle bucikat/kifliket/zsemléket.

Süsd kb. 30 percig 180 °C-ra előmelegített stőben.