Töltött fasírt muffinformákban



Nemrég találtam darált szűzpecsenyét, ami köztudottan a sertés egyik legzsírszegényebb és legfinomabb része. Rögtön megvettem, de azt még nem tudtam, hogyan fogom elkészíteni. Aztán találtam egy jó kis fasírt receptet, amit sütőben, muffinformákban kell elkészíteni. Abban még zsemle volt és szalonnával tekerték be, ezeket és kicsit megreformáltam, de az ízhatás így is remek.



HOZZÁVALÓK

(12 db nagyobb formához)

400-500 g sovány darálthús
kb. 50 g zabpehely
½ fej hagyma
2 db nyers tojás
6 db főtt tojás
fűszerek: só, bors, paprika, petrezselyem, fokhagyma
12 csík Feketeerdei, Serrano, vagy hasonló sonka. (Én 6 széles szeletet feleztem el.)


ELKÉSZÍTÉS


A húst dolgozd össze a zabpehellyel, a tojásokkal és a fűszerekkel. A főtt tojásokat pucold meg és vágd őket ketté keresztbe.
A muffinformákba tedd be először a sonkacsíkot, arra egy púpozott evőkanál húsos masszát. Ebbe nyomd bele a fél tojást, majd fedd be még egy kanálnyi hússal, végül hajtsd rá a sonkacsíkok végeit. Ezt ismételd meg, míg el nem fogynak az alapanyagok, majd 180 °C-ra előmelegített sütőben süsd készre.


Egy adagnak nálam 2 fasírt felel meg, ami finom hidegen-melegen, akár rizzsel, savanyúsággal, vagy egy könnyebb salátával. Utóbbihoz 3 db is belefér.



A receptet a Peak Girls oldalára írtam.

Még több hasonló receptet találsz az e-bookomban!