2016. március 5., szombat

Gluténmentes fehérjés chokito süti






Mit tehetsz, ha a puffasztott rizsed, vagy kukoricád már nem az igazi, mert mondjuk sokáig nyitva volt a zacskó, és már nem ropogós? Az egyik megoldás: mikróban picit felmelegíted, hagyod kihűlni és újra finom lesz, vaaagy, készíthetsz belőle sütit! Én most az utóbbit választottam az eredmény pedig “ronda”, de finom, ráadásul gluténmentes.



HOZZÁVALÓK


100 g puffasztott kukorica korong (vagy 1 csomag pufirizs)
60 g fehérjepor (30 g vaníliásat és 30 g karamellásat használtam)
40 g mogyoróvaj
40 g liszt (én 20-20 g mandula- és lenmaglisztet használtam)
1 tojás
kb. 3 dl tej (nálam kókuszos-mandula)
15 g kakaópor
ízlés szerint kókuszreszelék, magok, aszalt gyümölcsök, aromák


ELKÉSZÍTÉS


A puffasztott kukroicát törd darabokra, add hozzá a többi hozzávalót és annyi tejet, amennyit felvesz úgy, hogy egy sűrű massza legyen a végeredmény. Én egy kis kókuszreszeléket szórtam bele a végén és rum aromával ízesítettem, de lehet próbálkozni csokidarabkákkal, szeletelt mandulával, mogyival, aszalt gyümölcsökkel – kinek mi fér bele és mi van otthon. ☺ A fehérjeporok miatt elég édes lehet a tészta, ha mégsem, akkor eritrittel, vagy más természetes édesítővel fokozhatod az ízeket.
Én kisebb muffin formákba töltöttem a masszát, de ha elég sűrű, akkor kisebb halmokat is lehet belőle formázni és amolyan taller, vagy keksz formában megsütni. 180 °C-os, előmelegített sütőben kb. 20-30 perc kell nekik: a tetejükön látni, amikor készen vannak, ellenőrizd őket sütés közben!

Jó étvágyat!



Pár hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!


Ha még gyorsabban és egyszerűbben szeretnél muffint készíteni, próbáld ki a protein muffin mixet!