Köleses cappuccino muffinok



A MásTésztán olvastam a Café Latte Protein Torta receptjét, és mivel imádom a kávét, meg a kölest is nagyon megkedveltem, tudtam, hogy valahogy el fogom készíteni. Nekem muffin formáim vannak, így picit módosítva az eredeti recepten, megsütöttem a kis cappucino muffinokat reggelire.
Nagyon finom a köleses alap és úgy egyben az egész.

HOZZÁVALÓK

(6 db muffin formához)

A tészta:

  • 40 g köles
  • 1 dl kávé + 3 dl víz
  • 50 g krémes sovány túró
  • 20 g zabpehelyliszt
  • 20 g vaníliás fehérjepor
  • 1 tojás
  • édesítő (legjobb a stevia)

A krém:

  • 75 g krémes sovány túró
  • 0,5 dl víz
  • 1 ek. zselatin
  • édesítő
  • 10 g karamell-cappucino fehérjepor

Díszpor állagú instant kávé (több márkának van már "crema" típusú kávéja), fahéj (de holland kakaó is lehetne)

ELKÉSZÍTÉS



A kölest megfőzzük 3 dl folyadékban, ebből nekem 1 dl viszonylag erős, finom kávé volt. Ha teljesen elfőtt a leve, még hagyjuk állni, majd ha kihűlt, belekeverjük a zabpehelylisztet, a fehérje port és a túrót, valamint a tojás sárgáját.
A fehérjét kissé felverjük és így adjuk a masszához, amit aztán ízlés szerint édesítünk. Ha ez megvan, belekanalazzuk a szilikonos muffin formákba és 180 C-on aranybarnára sütjük őket.
A krémhez felmelegítünk 0,5 dl vizet, amiben feloldjuk a zselatint. Ezt összekeverjük a túróval és édesítjük. Ennek egy részével befedjük a muffinokat, a maradékhoz pedig hozzákeverjük a cappuccinós fehérjét. Ezzel a kávés túrókrémmel tovább díszítjük a sütiket. Aki ügyes csinálhat mintákat, én csak össze-vissza kevergettem. :D Hogy szebbek legyenek, szórtam rájuk instant kávét és fahéjat. Ezek után mehet a hűtőbe dermedni! Pár óra múlva fogyasztható.



Megjegyzés: a zselatin kihagyható, anélkül finomabb, krémesebb a süti, nekem azért kellett, hogy egybe maradjanak és szállíthatók is legyenek.

CSOKIS CAPPUCCINO CSÉSZÉK



Elküldtem a fotót a kis muffinokról a MásTésztára és megtudtam, hogy pont úgy néznek ki, mint a kis kávéscsészék benne a tejhabbal. :D Erre jött az ötlet, hogy megcsináljam a sütit mégegyszer, úgy hogy füle is legyen a poharaknak. Most a zselatint kihagytam, hogy krémes maradjon és csokis fehérjét használtam bele, mert a vaníliás elfogyott. A zabliszt itt 10 g a fehérje viszont 30.

A fülek:


Mindent összegyúrtam, aztán addig gyurmázgattam vele, mígnem kialakítottam 6 db fülecskét. Megsütöttem őket, félidőben megfordítottam és a kész muffinok aljába nyomtam. Kicsit túlméreteztem őket, de sebaj. :)


TÁPÉRTÉK:
  • Vaníliás, fül nélküli (1 db-ban): 95 kcal / 8,9 g fehérje / 10,4 g szénhidrát / 2,1 g zsír
  • Csokis, füles (1 db-ban): 109 kcal / 11,5 g fehérje / 10,8 g szénhidrát / 2,2 g zsír

Néhány hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!
Ha még gyorsabban és egyszerűbben szeretnél muffint készíteni, próbáld ki a protein muffin mixet!