Köles alapú gyümölcstortácskák


Mivel mostanság brutál meleg van, eszembe nem jut bekapcsolni a sütőt, de a szilikonos kis sütőformáimat szeretem használni. A kölessel már többször kísérleteztem, több-kevesebb sikerrel, mert amúgy nagyon ízlik. Most sikerült a mű, nem estek szét a sütikék és nagyon finomak lettek. Ezek nem azok a szénhidrátmentes, diétás kaják, de csupa jó van bennük. A héten ezeket kajáltam négyesével reggelire, utána elmegyek edzeni és egyre nagyobb súlyokat használok, úgyhogy valamit biztos tudnak! :D Na jó, nem minden nap "hatottak", de hétfőn lábazáskor igen és kedden hátazáskor is, meg a csütörtök sem volt rossz, a péntek meg majd kiderül. :)
Hogy mik is ezek? Mini gyümitorták, ahol a tészta kölesből van, a puding fehérjés túró zselatinnal, a díszítés pedig gyümi, elsősorban őszibarack. Eddig két változatot csináltam, mindegyiket bemutatom.

HOZZÁVALÓK

(6 db kosárka formához)

A tészta:
  • 60 g köles
  • 4 dl folyadék (nálam most 2 dl víz + 2 dl szójatej volt)
  • fahéj
  • stevia (vagy más édesítő)
  • csipet só
  • vanília aroma

A "puding":

1. változat:
  • 50 g krémes sovány túró
  • 20 g narancsos tejsavó fehérjepor
  • 1 dl víz
  • zselatin por

2. változat:
  • 150 g krémes sovány túró
  • 20 g epres-banános kazein fehérjepor
  • 1 érett őszibarack (közepes, 100 g lehetett a húsa + leve)
  • 0,5 dl víz
  • zselatin por
  • fahéj
  • szegfűszeg
  • stevia

A díszítés:
1. változat: 1 db fehér és 1 db sárga húsú őszibarack (össz. 160 g volt); natúr kakaópor, fahéj
2. változat: 1 db sárga őszibarack, pár szem áfonya és piros ribizli (a bogyók fagyasztottak)

ELKÉSZÍTÉS


1. A kölest főzzük meg 4 dl folyadékban. Közben adjuk hozzá a receptben szereplő ízesítőket is. Addig főzzük, míg teljesen elfő a leve, a köles megpuhul és sűrű, masszás állagúvá válik. Gyakran kell kevergetni, figyelni kell rá, nehogy leégjen, vagy kifusson. Befedni nem szükséges. Ha kész, hagyjuk picit hűlni.

2. A köles-masszát kanalazzuk a szilikon formákba, egyengessük el és hagyjuk tovább hűlni és összeállni.

3. A túrós massza:
  • 1. verzió: Forraljunk fel 1 dl vizet, majd oldjuk fel benne a zselatint. A túrót keverjük össze a fehérjével, majd a zselatinos lével is.
  • 2. verzió: A zselatinhoz most csak fél dl víz kell, mert a többi a barackból fog származni. A túrót keverjük össze a fehérjével és egy puha, sok levet engedő barackot is daraboljunk és keverjünk bele. Ezzel összenyomjuk és szinte homogén lesz a massza. Én tettem bele egy kis steviát is, mert a fehérje, amit használtam hozzá, nem olyan finom és nem elég édes. Őrölt fahéjjal és szegfűszeggel ízesítettem. Ez után mehet hozzá a zselatin.

A masszát kanalazzuk a kis köles alapokra.


4. A díszítés: Az első adagra barackot daraboltam és hogy szépek legyenek, megszórtam 3-at holland kakaóval, 3-at fahéjjal. A második adagra barack és bogyós gyümik kerültek.


TÁPÉRTÉK: 93,5 kcal / 8,2 g fehérje / 11,4 g szénhidrát / 1,5 g zsír

Csak az első adagét számoltam ki, a másodiknál nem méregettem a gyümiket, de valami hasonló lehet.


Több hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!