Sztracsatella süti



A csokiról, mint édességről, már évek óta leszoktam, pedig egykoron napi szinten zabáltam... Azóta csak némi fehérje-szelet formájában ettem, meg sütéshez vettem diabetikus csokit, de még az sem fogyott el. Mikor Ausztriában jártunk, vettünk egy tábla 99%-os brutál minőségi étcsokit. Ha megkóstolod, kb. olyan, mintha bekapnál egy kanál holland kakaót. Na most én láttam ezen a csokin, hogy sztracsatellát akarok belőle csinálni. :D Azt is tudtam, hogy ennek alapja a túró lesz. Aztán olvasgattam némi sztracsatella sütis receptet, és meglepődve néztem, hogy ez nem csak egy vaníliás krém + csokireszelék, hanem sokszor narancslé, narancshéj és néha narancs szörp is van benne. Na most nekem pont van itthon narancsos fehérjeporom, ami mellesleg baromi finom, így nem hagyhattam ki, ezért lettek narancssárgák a sütikék. Az alapjuk köles lett, mert sütni nem volt kedvem, ez meg magától összeáll. De persze megoldható bármiféle piskótával is, vagy pl. a zselés-túrós muffinjaimnál leírt tésztarecept alapján. A forma nálam azért muffin, mert egyszerűen nekem ez van, jól lehet bele adagolni a cuccot és jó formája is lesz. :)

HOZZÁVALÓK

6 db muffinformához

A köleses alaphoz
  • 60 g köles
  • 4 dl víz
  • stevia
  • egy csipet só
A krémhez

  • 125 g krémes sovány túró
  • 10 g narancsos fehérjepor
  • 1 dl víz
  • zselatin por
  • vanília aroma
  • pár kocka étcsoki ( nálam 3 kocka, 7 gramm, 99%-os)

ELKÉSZÍTÉS


A kölest főzzük meg 4 dl vízben egy csipet sóval és ízlés szerint steviával édesítve. Addig főzzük, míg teljesen be nem szívja a vizet és tapadóssá nem válik. Hagyjuk kicsit hűlni, majd kanalazzuk a muffinformák aljába és jól egyengessük el. Ez hamarosan össze fog tapadni.
Melegítsünk fel mikróban 1 dl vizet, majd oldjunk fel benne kb. 1 evőkanálnyi zselatint. A túrót keverjük össze a fehérje porral, majd adjuk hozzá a zselatinos vizet is. Keverjük simára. Tehetünk bele egy kis vanília aromát is, és ha nem elég édes, steviával segíthetünk rajta.
Ezek után egy késsel kapargatva forgácsoljuk bele az étcsokit és keverjük el benne. Végül kanalazzuk a masszát a muffinformákba a köleses alapokra. Tegyük a hűtőbe a művünket, pár óra múlva megszilárdul és gyönyörűen kivehetők a sütik a formákból.

TÁPÉRTÉK: 1 db-ban 72 kcal / 6,3 g fehérje / 8,7 g szénhidrát / 1.2 g zsír



Hozzávalókat találtok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!