Diet blog - week #4


Nagyon vicces kezd lenni ez a diéta. 😄 Konkrétan arról van szó, hogy a kalóriák ahelyett, hogy csökkennének, most másodszorra nőttek! 😮😮 Szóval többet eszem, mint mikor elkezdtem!
Múlt héten ugye az volt a helyzet, hogy kg-ban nem fogytam, de nyilvánvalóan zsírt vesztettem, így nem változtak a makróim.
Most a héten eléggé ingadozott a súlyom, volt, hogy 68 kg alá mentem. Az átlag 68,5 lett, ami azt jelenti, hogy megint picit többet fogytam, mint a “slow sustainable fatloss” beállítással kellene. (Az Avatar Nutrition nevű előfizetős weblapot használom a makrotápanyagok belövéséhez.) Ennek örömére kaptam kb. +50 kcalt. 😂 Elgondolkodtató lenne, hogy ha ilyen jól megy ilyen magas kalórián, akkor esetleg durvább beállítást használjak, és szálkásodjak többet, de az az igazság, hogy az edzéseim meg egyre nehezebbek lesznek és én örülök a több “üzemanyagnak”, mert kell. 😋 Szóval az erő a fő cél és mellette a lehető legjobb forma. 😁



Most amúgy nem látom, hogy ment le volna zsír, de a derekam megint 0,5 cm-vel kisebb lett, így tuti.
A 4 hét eredménye eddig kb. -2 kg és -2 cm derékból, úgyhogy eddig jó. 👍

A testsúlyom alakulása az elmúlt 4 hétben. Látható, hogy nem egy lineáris folyamat, de összességében csökken és ez a fő.
Az eddigi változás képekben.
Az új makrók. Na vajon ezekkel fogyok-e? :O Nem hiszem, de betartom, kíváncsi vagyok.

Mostanában kevesebb kajás fotót tettem fel Instagramra is, mert nem túl izgalmas. Főzni mostanában nem sok kedvem van, mondhatni mogyivajas-lekváros kenyéren meg proteinszeleten élek. 😂 Ez van, szeretem az édeset, most sokkal jobban csúszik, mint a sós kaják. Konkrétan az van, hogy hétvégén vagy a következő elején csinálok vmi húsos kaját aztán napokig azt eszem ebédre rizzsel meg vmi zöldséggel. Aztán hét közepén újra.
A reggelim sokszor a mogyivajas kenyér, sokszor az uzsim is az, néha zabkása. Tízóraim edzés előtt proteinszelet vagy zabszelet. Vacsim vmi hideg, pl. joghurtos túró vmi magos péksütivel vagy cottage cheese-es kenyér, ilyesmi... Ja, sovány krémtúróval és Anya-féle lekvárral megkent kenyeret is többször ettem mostanság. 😄
Néha meleg kaja a vacsi, amikor muszáj megennem a csirke-rizs maradékot. 🤣 Amúgy nagyon nem csirke-zöldségen élek, mint látható. De amíg a makrotápanyagok rendben vannak, addig tökmindegy miből viszem be azokat. 😉 Azokat is lazán veszem eléggé. Pl. ha zabálhatnékom van (pl. most szerdán meg akartam enni egy nagy cukros zsíros zabszeletet), akkor zabálok. 😂 És a hét többi napján ha figyelek, beleférek a heti keretbe. Mivel nyilván nem kontrollálatlanul zabálok, hanem tudom mi az, ami belefér. 👍 És láss csodát, haladok terv szerint, jobb formában vagyok, mint mikor görcsösen azon rágódtam, hogy jajjjjj szénhidrát, jajjj cukor, jajjj glutén, wáá. 😫


Ma, hogy csak edzés, kevés munka és punnyadás volt, sikerült napi kajás postot gyártanom. 😄 🍌Reggeli: ld. mai 1. post 🍫Edzés után turmix, plusz még 10óraira egy proteinszelet. 🥗Ebéd: sajtos-sonkás-tejszínes pulykamell basmati rizzsel, salival. A receptet tegnap feltettem. Utána még ettem egy Mars proteinszeletet. Nem szoktam desszertet kívánni, de ma vmiért kellett. 😋 🍑Uzsi: pufikukorica proteinpudinggal és lekvárral (a zsír keretem eléggé lenulláztam mára, így fehérjét kellett egyek szénhidráttal). 🥖Vacsi: hajdinás bagett selyemsonkával és zöldségekkel. Amúgy tök durva, ennyi kajával most sok stagnálás után megint egy csomót csökkent a súlyom. Este eddig 70 kg körül voltam, most 69 alatt. 😮 Szóval működik, aminek működnie kell, bővebben majd a heti blogban. 😉
A post shared by Mimi Szűcs (@mimiszucs) on


És akkor végül írok kicsit a táplálékkiegészítőkről. Miket használok, miket nem, mi az aminek érezni is a hatását, mi az, aminek nem.
Sokmindent kipróbáltam, de mára oda jutottam, hogy elég kevés dolog van, ami szükséges és hasznos.

Vitaminok, ásványi anyagok: multivitamint, kalciumot, magnéziumot, omega 3-at szedek mindig, D-vitamint októbertől májusig (mert nincs annyi napfény), C-vitamint pluszba ha valami megfázás kerülget, de most tél felé szerintem többször kéne... Béta karotint szoktam még venni, mert rossz a szemem és nem árt neki az A-vitamin előanyaga, na meg a bőrnek is jó. Ízületvédőt néha, megelőzésképp, kúraszerűen, de nem viszem túlzásba úgy, mint régen. 😅

Fehérje turmix: edzés után szoktam inni szőlőcukorral (hogy a szénhidrát is meglegyen, bár mostanában edzés közben is szénhidrátot iszom - erről majd lejjebb írok - így ha elfogy nem veszek újra, csak hát szeretem ha nagyon édes a turmix 😋), illetve nap közben munka közben, hogy estig ne haljak éhen. Ezen kívül édességek készítéséhez használom a fehérjeporokat. Amúgy abszolút nem elengedhetetlen kiegészítő, tökmindegy miből viszed be a fehérjét, de kényelmi szempontból hasznos meg finom, jól esik edzés után.

Kreatin: 5 g monohidrátot szoktam tenni az edzés utáni turmixba. Rég használom, nem tudom, mennyit használ. Ha elfogy, szünetet tartok és utána kipróbálok egy másik kreatint, amit nyertem. 😁

Izotóniás ital: konkrétan a Scitectől az IsoTec, amit edzés alatt iszok. 30 g szénhidrát és hat! Régen csak hosszú edzések vége felé ittam, mikor azt éreztem, nehezen bírom, és ettől mindig lett energiám. Most szinte minden erő edzésmen iszom és az az igazság, hogy sokkal többet ér, mint bármi BCAA meg amino. Pár mg aminosavtól sosem lesz annyi energiád, mint 30 g gyorsan felszívódó szénhidráttól. Szóval érdemes belekalkulálni egy ilyet a napi ch keretbe. Csak ajánlani tudom.

Edzés előtti pörgető: sokszor rászoktam meg leszoktam... de igazából mindig koffeinfüggő leszek. 😂😂 Persze ezekben nem csak az van, hanem sok más hatóanyag is. Ha olyan kiegészítőt akarsz, aminek érzed a hatását, ráadásul azonnal, akkor itt van. 😉 Én jól bírom őket, mert eléggé hozzá vagyok szokva a koffeinhez (persze ésszel fogyasztom), és így is sokat segítenek. Nem használom minden edzés előtt és nem is mindig ugyan olyat használok, hogy ne szokjak hozzá. Attól függ, hogy milyen erős kell, hogy mennyire vagyok álmos/fáradt és hogy mennyire nehéz edzés vár rám.

BCAA: újabban azt mondják a kutatások, hogy teljesen felesleges, ha elég fehérjét eszel. Na már most én simán eszek eleget, sőt többet is, mint kéne. Korábban azt mondták, hosszú edzésen energiát ad, véd az izomlebontástól blabla. De ha nem éhgyomorra edz vki, meg eszik eleget, akkor nincs sok hatása. Én régóta iszom edzés közben, mert édes lötty és finom, de kb. ennyi előnyét érzem. Most, hogy rájöttem, hogy a szénhidrátos lötyi sokkal többet ér, már csak akkor iszom, ha az elfogy és nem vizet akarok inni. 😂 Én elég könnyen szerzek, nem horror árakon veszem, így belefér, de amúgy csak akkor ajánlom, ha  szigorú diéta mellett hosszú edzéseket csinál vki. Amúgy sokat nem tud.

Ennyi az össz, amit én használok és igazából ezek sem nélkülözhetetlenek, talán csak a vitaminok és ásványi anyagok. Szóval nem lennék jó tápkieg marketinges. 🤣 Ja: a proteinszeleteket imádom, de az nem kiegészítő, hanem kaja. 😋

Ennyit erre a hétre, most azt hiszem sikerült egy tartalmasabb bejegyzést írnom, remélem hasznos számotokra is. 🙂🙃 Jövő héten írok ismét, ha van ötlet, kérdés, jelezzétek, mert segít abban, hogy miről írjak. Blogbejegyzésben meg sokmindenről leírom simán a véleményem, ez nem cikk, ahol szépen kell fogalmaznom. 🤣😈