2017. október 20., péntek

Diet blog - week #3


A héten nem igazán volt ihletem, hogy miről is írjak. Sokminden nem történt... ugye múlt héten sikerült a célnál több kg-t leadni, ami oda vezetett, hogy az Avatar Nutrition megnövelte a kalóriabevitelem. Én ezt tartottam is, és szinte biztos voltam benne, hogy most majd nem fogok fogyni egy grammot sem. Ez így is lett és majdnem azt gondoltam, hogy na, most másképp csináltam volna mint az Avatar és múltkor hagytam volna a makrókat úgy, ahogy vannak, de aztán rájöttem, hogy nem biztos, hogy igazam van. :D Hogy miért?
Mert bár a súlyom stagnált, zsírt 1000%, hogy vesztettem. A kaliperes mérés is kevesebbet mutat, bár az nekem elég pontatlan, de még mindig jobb, mint a mérleg. Nem is ez a lényeg, de konkrétan látom is magamon és a derekamból is lement megint 0,5 cm, ami csak zsír lehet. És én nem szoktam látni nagyon a változást, szóval ez nagy szó.
Szóval fogytam zsírból, ez tuti biztos. Amiért nem változott a súlyom, az sajnos nem az lehet, hogy hirtelen izmos lettem, hanem az, hogy a héten kezdtem újra nagyobb súlyokkal edzeni a verseny után, konkértan az erőemelés teszi ki a tervem kb. 80%-át és a nagy súlyos edzés után simán több vizet tart vissza a szervezet a regenerálódás elősegítése érdekében.

Abban az esetben, ha nem fogyok és a testzsír sem csökken, az Avatar most elvett volna pár 100 kcalt, de így maradtak kb. a múlt heti makrók. Kíváncsi leszek, most mit "alkotok", mert ez már a 4. hét, azaz a félidő lesz. Igazából az elején leadtam azt a felesleget, ami egy picit zavart, most úgy kb. OK vagyok. Örülök, hogy maradt a sok kcal, mert a mostani edzéseimhez kell az erő, viszont nem árt, ha normális formában is leszek mellette. :D

Beillesztem ide az Avatar Nutrition eheti mérlegelés utáni irományait, aztán meg egy insta bejegyzésemet, ami az edzésről szól, azaz arról, hogy most hogyan edzek. Ez érdekes lehet, mert picit változott. Meg hogy el tudjátok képzelni, hogy mi az, amihez ez a k...va sok kaja kell még diétában is. :D :D 

Gratulálunk, igaz felszedtél 10 dkg-t, csökkent a zsírod, így marad a kajád. xD

A makrók.

És az edzés.
Ígértem, hogy írok még az edzésemről bővebben. Az előzményekbe most részletesen nem megyek bele, annyi, hogy 2014 óta kizárólag crossfit edzéseket csináltam, versenyeztem, fejlődtem is rengeteget magamhoz képest... de most őszintén: ki az, aki csak önmagához, meg az “átlaghoz” képest akar jó lenni?! Nem vagyok sem ügyes, sem technikás, sem gyors, kb. egy dolog van, ami az erősségem és az szó szerint az: az erőm. És konkrétan egy gyakorlat van, amiben tényleg jó vagyok és nem csak magamhoz képest, az pedig a deadlift. Ez már elég rég kiderült, tavaly pedig egy felhúzó versenyre is be mertem nevezni az akkori teljesítményemmel. És láss csodát, rögtön érmet nyertem. 😍 Idén ismét indultam pár versenyen és még jobb eredmények születtek. Külön nem készültem rájuk “csak” csináltam a crossfites versenyzői tervemet ( @thetrainingplan ), ami egyébként nagyon jó, rengeteget tanultam belőle és fejlődtem tőle és a mostani tervembe is nagyon sokmindent onnan vettem át. Mostantól viszont szeretném ezt komolyabban venni és a felhúzás mellé feljavítani a guggolásomat és a fekvenyomásomat is. Tehát az erőemelés lesz az elsődleges cél. Olyan sokat azért nem változott az edzésterv, mert hasonló volt a TTP-ben az erőfejlesztés is, de azért vannak újítások. Most is 5x edzem, de kevesebb lett a súlyemelés (heti 3 helyett 2, 1x szakítás, 1x clean & jerk és kevesebb, ming eddig, inkább szintentartás, vagy csak a technika javítása), bekerült a fekvenyomás, mégpedig heti 3x (eddig néha napján volt), low bar guggolást csinálok, mert abban vagyok erősebb, ezt is 3x (eddig is 3 guggolás volt, de kevesebb sorozat és sokszor más variációk is), valamint 2x lesz felhúzás. Állóképességi munka eddig is 2x volt, most is 2x lesz, és erre a célra megtartom a CF-es WOD-okat, viszont nem csinálok túl nagy súlyosokat, sem olyat, amiben guggolni, vagy deadliftelni kell, mert nem szeretném, ha a regenerálódásom rovására menne. Igazából itt mindig azt fogom csinálni, amihez kedvem van. A régi edzésnaplóimból kigyűjtöttem egy csomó WOD-ot az eredményeimmel és azokat akarom majd “legyőzni”. 😁 “Röviden” ennyi.
A post shared by Mimi Szűcs • Mimi Fitness🏋🏻‍♀️ (@mimiszucs) on
Most ennyit erre a hétre, legközelebb igyekszem valami érdekeset is írni. xD