Kesudióvajas energiasüti datolyával

 
Egy finom, csupa egészséges összetevőt tartalmazó energiasüti receptjét hoztam. Azért jó, mert elrontani nem lehet, nagyon finom, a datolyától karamellás ízű. Igazi energiabomba, ezért edzés előtti snacknek ajánlok belőle párat, nem pedig egyszerre felfalni. ;)
Eredetileg egy paleo süti adta az ötletet, amiben csak kesuvaj, tojás, eritrit és csokidarabok voltak, de az nekem túl tömény és zsíros, így a zabpehellyel kicsit enyhítettem ezen a töménységen és mivel volt otthon datolyám, és tudom, hogy nagyon jól illik a kesuvajhoz, azt is beletettem.


HOZZÁVALÓK


  • 200 g kesuvaj
  • 200 g zabpehely
  • 200 g datolya
  • 50 g eritrit
  • 50 g étcsoki (70-80%-os)
  • 2 tojás
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 tk. szódabikarbóna


ELKÉSZÍTÉS


A datolyákat ha kell, magozd ki, majd áztasd be pár órára forró vízbe, hogy megpuhuljanak. Utána öntsd le róluk a vizet és a kesuvajjal, a tojásokkal és az eritrittel turmixold össze egynemű masszává.
Ehhez keverd hozzá a többi, száraz összetevőt. Az étcsokit forgácsold apró darabkákká késsel és úgy keverd bele. Ha híg lenne, hazsnálj több zabot, ha sűrű, akkor egy kis folyadékot adj hozzá.
Halmozz belőle kis kupacokat egy sütőpapírra, kicsit lapítsd ki őket és 180 °C-os sütőben süsd készre. Amikor a tetejük megbarnul, készen vannak.

Tipp: hogy még karamellásabb legyen, cseppents bele párat a toffee ízű Tasty Dropsból (a Peak édesítő-ízesítő cseppje, cappuccinoba is szuper!).

Az egész adag tápanyagtartalma: (20-25 süti lesz, vagy még több kisebb)
2840 kcal / 82 g fehérje / 315 g szénhidrát / 143 g zsír



A receptet a Peak oldalára készítettem.