2017. május 29., hétfő

Málna- vagy eperhab proteinből


Tudtad, hogy fehérjeporból (leginkább a sűrű állagú kazeinből) olyan habot lehet verni, mint a tojásfehérjéből?! Sokáig én sem, de aztán egy táplálkozással foglalkozó csoportban találkoztam a "protein fluff"-fal, mint alacsony kalóriatartalmú, de hatalmas adag édességgel. Nos, ez nem más, mint egy fehérjehab, amiből fagyi is lehet és minden féle ízesítéssel elkészíthető. Egy adag proteinből egy egész, hatalmas salátástálat megtöltő mennyiség lesz, amit kiskanállal jó sokáig lehet eszegetni és még telít is. Mindez nagyon kevés kalóriából!
Én egy finom málnahabot csináltam, mert gyerekkoromban ettem ilyesmit, csak akkor éppen tojásfehérjéből, cukorral. Oké, a cukor a hagyományos verzióból is kihagyható, de ha fehérjeporból készül, akkor még a tojássárgák felhasználásán sem kell gondolkodni és azon sem kell izgulni, hogy nyers tojást eszünk.


HOZZÁVALÓK

  • 100 g málna vagy eper (vagy vegyesen, fagyasztott is lehet)
  • 30 g epres Micellar Casein
  • szénsavas víz
  • 1 kk. xantán gumi (elhagyható, de jobb lesz tőle az állaga)


ELKÉSZÍTÉS


A gyümölcsöket pépesítsd össze (a málnát nem kell, elég puha), tedd egy jó nagy tálba, add hozzá a fehérjeport és a xantán gumit. Ezt a Myproteinnél, bioboltokban, ill. sütési alapanyagokkal foglalkozó helyeken is be lehet szerezni, egy növényi sűrítőanyag, amitől jobb lesz a hab állaga és nagyobb lesz a térfogata, de nélküle is működik.


Adj hozzá egy kis szénsavas ásványvizet (szénsavmentes is jó, de így könnyebben nő a hab), majd habverővel keverd kicsit össze. Először csak kézzel, hogy ne fröcsögjön, aztán alacsony fokozaton, majd ha a por elkeveredett, mehet a legerősebb fokozat. Folyamatosan ajd hozzá egy kis vizet, amíg azt látod, hogy szépen nő és kemény lesz a hab.
Ha kész, akár egybe be is falhatod az egészet, vagy kikanalazhatod kis tálalba. Díszítsd gyümölcsökkel, vagy szórd meg fahéjjal!

Tipp: más gyümölcsökkel és más ízű fehérjékkel is nagyon jó, sőt önmagában csak a fehérjehab is finom. Ha fagyasztott gyümölcsöt és/vagy jégkockákat is használsz, igazi proteinfagyit kapsz. Ehhez ki fogok kísérletezni ízeket és nyáron megosztom majd a legfinomabb proteinfagyi recepteket. ;)

Tápanyagtartalom a teljes adagban:  160 kcal, 26,1 g fehérje, 15,4 g szénhidrát, 1,1 g zsír.


A receptet a Peak odalára írtam.