Burgonyás-feketeerdei sonkás pulykanyársak


Gyerekkoromban nagyon szerettem a „rablóhúst”, ami úgy nézett ki, hogy krumplit, húst és hagymát tettünk kis nyársakra és aztán kisütöttük egy csomó olajban... Ez az étel adta az alapötletet ehhez a recepthez.
Utánanéztem több rablóhús receptnek és azok picit másabbak voltak: volt bennük kolbász vagy szalonna és sokszor sütőben készültek. Nos, én mindenképp sütőben akartam készíteni ez nem volt kérdés és bacon helyett Feketeerdei sonkát tettem a nyársak közé, mert azt sokkal inkább szeretem: kevésbé zsíros, finomabb, jó füstös ízt ad neki és a szárazabb húst picit szaftosabbá teszi.
A burgonya mellett pedig édesburgonyát is használtam, hogy szép, színesek legyenek a nyársak és még több íz keveredjen bennük.


HOZZÁVALÓK
(3-4 adag, 12 db nyárs)

450 g pulykamell
kb. 400 g burgonya
kb. 400 g édesburgonya
kb. 200 g hagyma (2-3 db)
12 szelet Feketeerdei sonka
só, bors

A sütéshez: víz, EZ coat olajspray
A tálaláshoz: light ketchup, savanyúság


ELKÉSZÍTÉS

A húst kockázd fel, a burgonyákat és a hagymákat hámozd meg, majd karikázd fel. A sonkaszeleteket keresztben vágd 4 részre. Ez után jön az érdekes feladat: fogj egy nyársat, vagy ha nincs, fogpiszkáló is megteszi, én is használtam, mert nem volt elég fémnyársam. A nyársra húzz először egy burgonyakorongot, utána hagymát, sonkát, húskockát, megint jöhet hagyma, majd burgonya, és így sorba. Akár egymás mellé is kerülhet több burgonya, de a húskockák mellé mindig érdemes sonkát tenni, hogy jó ízt adjon neki és hogy ne száradjon ki sütéskor. Nekem egy nyársra 4 húskocka jutott ugyan ennyi sonkadarabkával és összesen 12 nyársam lett. Fogpiszkálós nyársból kettőt egybe szúrtam, hogy elég hosszúak legyenek. A nyársakat egy tepsibe sorakoztattam. A végén még maradt egy-két húskockám és több burgonyakarika, ezeket a tepsi végébe tettem.
Ha mindent elhelyeztél a tepsidben, akkor sózd és borsozd meg a nyársakat, önts alájuk egy pici vizet, majd fújd be őket EZ-coat olajspray-vel és fedd le alufóliával. Így süsd 180-200 °C-on, míg majdnem készre sül, közben ellenőrizd. Utána vedd le a fóliát, állítsd a sütőt grill funkcióra, esetleg fújj még egy kis olajspray-t a nyársakra és süsd még pár percig, hogy picit megpiruljanak.

Tálald savanyúsággal, light ketchuppal!

Jó étvágyat!

Tipp: Ha kevesebb szénhidrátot fogyaszthatsz, csökkentsd a burgonya arányát a hús és a hagyma javára, használj más zöldségeket is, pl. cukkinit, padlizsánt.


Tápanyagtartalom 1 adagban (3 adag esetén, a ketchup és a savanyúság nélkül):
486 kcal, 39 g fehérje, 64 g szénhidrát, 8 g zsír


A receptet a Peak oldalára írtam.

Még több hasonló receptet találsz az e-bookomban!